Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Stoffskifte. Armour for alle

Man er jo vældig fikseret på det der med at tage medicinen om morgenen. Jeg tog Eltroxin om morgenen i årevis, og sådan begyndte det også med Erfa, som jeg smeltede under tungen; følte, jeg fik mere ud af medicinen ved at indtage den langsomt. Om det overhovedet er muligt at optage den direkte gennem slimhinden, er der vist ikke ført bevis for - så jeg ved ikke, om det er umagen værd.

I hvert fald kunne jeg pludselig en dag ikke længere udholde smagen af Erfa, så nu synker jeg den bare med et stort glas vand. Og er i øvrigt ret konsekvent med at tage den om aftenen inden jeg går i seng. DET får jeg helt klart mere ud af. Det er noget med, at der så er en passende portion parat, når kortisolet stiger ved fire-tiden (læs evt. om kroppens ur herpå forummet https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14411 )
    Jeg holder varmen bedre om natten ved at tage Erfa inden jeg skal sove -og jeg er mindre træt, når jeg skal op Desuden er det dejligt at kunne få en kop kaffe, når man står op i stedet for at skulle vente

Tror egentlig, det er med dette som med så meget andet, nemlig at man må finde sit eget system.

Ps. At jeg så sagtens kan være uartig og tage en halv eller en hel tablet ekstra, hvis jeg får brug for det ... det er en anden sag. Men det kan man altså - fx kan man i en kort periode tage mere (nogle mindre) når man skal ha menstruation - og jeg har mere en én gang prøvet hvor velgørende det er at tage ekstra Erfa lige efter et stressende møde.
    Sist endret av Nielsigne; 25-09-13 kl 16:54 Begrunnelse: Ps.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn