Jeg har unngått kunstig søtning - for det meste. Aldri drukket "lett"brus..
Det som overbeviste meg mest i denne artikkelen var dette:
"Sadly, MONSANTO’S patent on Aspartame has EXPIRED! There are now over 5,000 products on the market that contain this deadly chemical and there will be thousands more introduced. Everybody wants a ‘piece of the Aspartame pie. ‘I assure you that MONSANTO, the creator of Aspartame, knows how deadly it is."

For jeg har visst en stund nå, at hvis Monsanto ligger bak; så er det aldri godt nytt!! I denne tråden skrives det en del om Monsanto:

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
Alt det DUMME mennesker gjør med verden! At vi tør å tukle så mye med maten vår..

Jeg har sjelden blitt så satt ut som etter denne dokumentaren som gikk på NRK: http://wideeyecinema.com/?p=105 -om Monsanto og deres skitne vei mot skummelt mye makt, med lite annet enn økonomisk fortjeneste som mål.

Jeg har sett denne flere ganger, for å "tvinge" venner til å selv se
Og så hjelper det ikke at jeg i flere år har jobbet med Round-up, uten beskyttelsesutstyr, urk.. Men det verste dette selskapet gjør, er å bruke millioner av mennesker som prøvekaniner (genmanipulert mat som ikke er merket, plantegift osv), fjerne mangfold for å skape enorme monokulturer, anmelde og forfølge bønder hvor et genmanipulert frø tilfeldigvis har spiret opp, loppe fattige indiske bønder til de tar sitt eget liv, smugle inn genmanipulerte frø til land som har forbud, drive heftig lobbyvirksomhet, lyve, manipulere forskningsresultater og få sparket og skjult enhver kritisk røst, og listen fortsetter...

Mitt mikroskopiske bidrag i kampen er å være medlem i "millions against monsanto" på fjesbok, heeh! Siste lite hyggelige nyhet derfra er dette:
Report: Monsanto Corn Causes Organ Damage in Mammals
A report released by the International Journal of Biological Sciences states that three types of Monsanto corn, cause cancer and organ damage in mammals.
http://twilightearth.com/environment...share.me_ACGml

:evil:
I Statene så har de jo også bruk av fluor i drikkevannet (som blir brukt i mineralvann-produksjon) og det hjelper vel neppe på totalen det heller...