Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Kampen om dr Luneng
Hybrid View
-
23-09-13, 16:35 #1
Sv: Kampen om dr Luneng
Aavitsland øser av sin "kunnskap" her - Forum for Borreliose
http://friends-forum.mosken.com/view...=26856#p132289
utdrag:
"Utfordringen gjelder kriteriene for diagnosen "stadium 3-borreliose". Enkelte leger (som Luneng) ser ut til å gi denne diagnosen basert 1) på bare pasientens sykehistorie, 2) på sykehistorien sammen med vid tolkning av ordinære laboratorieprøver, eller 3) på sykehistorien sammen med positive svar på visse typer blodanalyser som ikke anerkjennes i den offentlige helsetjenesten. Pasienter som har fått diagnosen på denne måten, telles ikke med i Meldingssystem for smittsomme sykdommer (MSIS) fordi man anser at det er andre årsaker enn borreliose til pasientenes sykdom.
Antakelig bør begrepet "kronisk borreliose" unngås fordi det lett fører til misforståelser. Luneng vil bruke begrepet om alle pasientene han diagnostiserer på de tre måtene over, og da blir antallet stort (tusener). Helsetjenesten for øvrig vil bruke det bare på "stadium 3-borreliose" etter ordinære kriterier, og da blir antallet lite."
Hvem tror at Luneng faller innunder kategori 1) slik Aavitsland skriver på dette forumet -
beskrivelsen "ser ut til" er jo passe ullen, da
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
04-01-14, 19:49 #2
Sv: Kampen om dr Luneng
"Måler i år er å gjøre det bedre. Egentlig burde målet vært pallen i alle løp, men jeg må stikke fingeren i jorda og innse at jeg fremdeles er syk. Jeg er bare 40 prosent av meg selv. Det siste året har vært en kamp for å bli frisk, og det største hinderet på veien er det norske helsevesenet. Det som har berget meg fra de verste smertene er behandlinga jeg har fått ved Norsk Borreliosesenter og lege Rolf Luneng. Uten Luneng ville jeg sannsynligvis blitt en grønnsak. Det er på sin plass å lufte noen tanker, og jeg understreker at disse kommer fra en helt vanlig pasient. Fordi jeg ikke er en medisinsk fagmann vil jeg nøye meg med å stille en rekke spørsmål, og supplere med noen setninger som slett ikke er en fasit eller den hele sannheten, men snarere mitt oppriktige inntrykk av hvordan ståa er"
Dette skriver Lars Monsen i sin blogg, som ble behandlet av Rolf Luneng inntil han ble fratatt sin autorisasjon. Nå må Monsen dra til Tyskland for å få behandling.
Lars Monsen er kjent i Norge som en oppdagelsesfarer, en som reiser på kryss og tvers i naturen eller som leder for "ingen grenser". Det har alltid virket som at mannen sprudler av energi, klart deg i ukesvis ute i naturen på maten han selv har fanget og tilbakelagt mil på mil på sine føtter. Og nå er han syk.
Bloggen er interessant, men det er sjokkerende å lese om hvordan han opplever helsenorge.
http://larsmonsen.noHøyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Kampen om hypothyroide ! Hvorfor kan britene, men skandinavene kan ikke?
Av Mod i forumet Internett / underskriftskampanjer / aksjonerSvar: 7Siste melding: 16-04-16, 21:35 -
Dr. Rolf Luneng
Av Elbeth i forumet Hos legenSvar: 21Siste melding: 13-09-13, 16:50 -
Kampen for troverdighet
Av Vigdis i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 3Siste melding: 04-09-10, 18:28

Svar med sitat

Bokmerker