Viser søkeresultater 1 til 10 av 80

Hybrid View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    59
    Meldinger
    262

Standard Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007

Hei igjen . Det var en pasient på magekurset jeg gikk på som fortalte sin historie. Han hadde ulcerøs colitt og var svært syk. Han hadde 20-30 blodige avføringer per dag, og ble svært svak og blodfattig. Han er forholdsvis frisk i dag. Men, han måtte gå ganske så drastisk til verks for å bli frisk. I begynnelsen så tålte han kun broccoli og torsk. Og han var oppe i 20-40 ts FOS i døgnet for å få balanse i magesystemet. Han hadde vel også noe kvikksølvproblematikk. Mitt poeng er egentlig, at alle må finne sin vei for å bli frisk. For noen så må det kanskje drastiske metoder til for en periode, inntil ting balanserer seg igjen. En metode for å teste om magen er i balanse er å ta 10 ts FOS på en gang. Dersom man kan gjøre det, uten at man får reaksjoner, i form av luft og ubehag, så er magen i balanse. Vel, vet ikke om dette er til nytte?

Hildegås sin avatar
    Hildegås er offline Kjærlighet og respekt til Hildegås fra forumet
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Buskerud
    Alder
    72
    Meldinger
    103

Standard Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007

Tusen takk for svar alle sammen
    Ser jeg har mye å lære når det gjelder mine maveproblemer. Jeg hadde ikke disse diaré-problemene den gangen jeg startet i behandling hos DS, heller ingen mavesmerter. Dette har kommet etterhvert så jeg har vel muligens satt det i sammenheng med alle de nye medikamentene jeg nå tar.
    Jeg var utsatt for en ulykke i 1993, skadet nakken og måtte opereres, i den forbindelse brukte jeg Paralgin forte i alt for mange år, ikke minst for å klare å fungere i jobb. Har også som før nevnt vært igjennom flere perioder hvor jeg har måttet bruke sterke smertestillende medikamenter.
    Går igjen å venter på ny oprasjon, artrose i begge tomlers grunnledd, skal bytte begge ledd. Føler jeg kunne ha god brukt for noe smertelindring men prøver nå å bite tenna sammen å klare meg uten.
    Det hjelper lite å beklage seg men for å være helt ærlig ville det vært godt med en liten pause, sykdom over mange år tærer jammen på.
    Det å måtte starte opp med mave/ tarmskyllinge osv kvier jeg meg for, får vel kanskje gi det en sjanse da
    Må også si at mine varmeplager kom lenge for jeg startet med Cortef, DS doserte meg ned til 120 mg Erfa over en lang periode uten at problemet ble bedre. Vanskelig å finne ut av dette, håpet at noen av dere dyktige her inne kanskje kunne ha erfart det samme. Klem fra Hildegås

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 28-03-12, 09:48
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 11:59
  3. 2007 TSH 10 og antistoffer
    Av Kamelia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-11, 16:32
  4. Svar: 44
    Siste melding: 07-02-07, 19:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •