Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
14-09-13, 01:11 #11
Sv: Hashimoto's Thyroiditis: Lifestyle Interventions for Finding and Treating the Roo
I så fald, må et hobetal af mennesker, igennem tiderne være døde af rapsolier idet almindelig planteforædling er en langsommelig proces, og uden garantier for at resultatet også holder hvad hensigten var oprindeligt.
Problemet er, at den "naturlige" raps indeholder store mængder af erucasyre og glucosinolater. Den første forårsager åreforkalkning i hjertet og blodpropper hos pattedyr. De andre er hormonforstyrrende gennem nedbrydning af flere enzymer, og hæmmer væksten, ligeledes hos pattedyr. Vi har skrevet om det mere detaljeret, sammen med Vigdis, i tråden Dyrets fôr påvirker helsa vår.
Selv den aktuelle rapsolie, dvs. den som kaldes for "lav-glucosinolat" og "lav-erucasyre", blåstemplet som værende egnet til menneskeføde, fremstilles ved processer hvis rester alligevel er uegnet til dyrefoder, fordi "lav-glucosinolat" og "lav-erucasyre" er ikke det samme som glucosinolat-fri og erucasyre-fri. Der er fortsat rigeligt med raps-glucosinat og raps-erucasyre tilbage i rapsolien og det betyder, at det nu bare tager længere tid at blive skadet af denne olie, hvor det før gik hurtigere...
Og nu har man også "udviklet" raps med hvide blomster, i stedet for gule... og i modsætning til den "gule" kan denne hvide raps grønne dele også spises af mennesker... påstår man. Er det mon GMO eller planteforædling?
Nutidens rapsolie bruges også som pesticid ( http://www.epa.gov/opp00001/chem_sea..._25-Nov-09.pdf ) man kalder for "naturlig pesticid" eller "grøn pesticid" og man samtidigt påstår hårdnakket at selv om den dræber insekter, er den ufarlig for mennesker.
Jeg kan godt forstå dig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis
Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 5Siste melding: 08-06-13, 11:32 -
5 Myths About Hashimoto's Thyroiditis
Av Mod i forumet Natural Thyroid SolutionsSvar: 0Siste melding: 25-04-13, 21:00 -
Jod og Hashimoto’s Thyroiditis
Av Admin i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 2Siste melding: 09-04-12, 00:20 -
Kjente og mulige årsaker til Hashimoto's thyroiditis
Av Mod i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 08-12-11, 09:14 -
Psykiatriske manifestationer af Hashimoto`s thyroiditis
Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 16-01-10, 22:38

Svar med sitat

Bokmerker