Viser søkeresultater 1 til 10 av 80
Threaded View
-
23-02-12, 20:18 #21
Sv: Håravfall
Jeg har også tabt meget hår - og mit hår er blevet i dårligere kvalitet - igennem de år, hvor jeg har været stofskiftesyg. I perioder stopper det lidt op - og der vokser nye hår frem, men så kommer der en periode med kraftigt hårtab igen, så det bliver langsomt værre og værre. Neglene er også altid tynde og flækker let. Jeg har desværre et fint hår i udgangpunktet, så jeg er nervøs for, om jeg ender med at blive så tyndhåret, at man kan se hovedbunden.

Der er rigtig mange forskellige gode råd i forhold til, hvad man kan gøre mod hårtab, men jeg tænker, at hårtabet kan skyldes mange forskellige ting - herunder både vitamin- og mineralmangel, stress, hormonubalancer osv. - og det jo alt sammen er noget, de fleste af os kæmper med. Derfor gælder det nok om at rette op på alle ubalancer - og så håbe, at når kroppen med tiden får det bedre, så vil hår og negle med tiden også følge efter. Men man skal vist indstille sig på, at hår og negle er noget af det sidste, der retter sig.
Jeg har på et tidspunkt læst, at Mary Shomonn (thyroid patient advocate) anbefaler Primroseoil/Kæmpenatskyggeolie (ved desværre ikke, hvad det hedder på norsk) som et tilskud, der styrker håret
Det kan måske være værd at prøve.
Lignende tråder
-
Hvorfor får man hypothyreose når man ikke har antistoffer ?
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 28-03-12, 09:48 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
2007 TSH 10 og antistoffer
Av Kamelia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 11-02-11, 16:32 -
Fikk konstatert Graves i 2000 etter en lang rekke rare syptomer over et par års tid.
Av MetteS i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 44Siste melding: 07-02-07, 19:27

Svar med sitat

Bokmerker