Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
03-09-13, 13:01 #1
Sv: Jeg er sykere enn før. Hjelp!!
Jeg husker ikke hvor jeg leste det, at en lege sa at mangel på T3 ikke kan måles, det kan kun observeres ut fra symptomer. Og det virker som om det er der du er nå, med svingninger og massevis av symptomer? Jeg brukte Levaxin i minst 15 år, og jeg har i etterkant sett blodprøvene. De var flott plassert i normalområdet, FT4 lå i øvre del. Men det hjalp meg ikke noe særlig, jeg hadde det helt forferdelig, deprimert, lavt energinivå, blødde uregelmessig og en rekke andre symptomer som gjorde at jeg virket sånn omtrent halvveis.
Har du vurdert å forsøke thyroid?
Det er trist at formen din har falt, mist ikke motet
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-09-13, 17:50 #2
Sv: Jeg er sykere enn før. Hjelp!!
Man blir vel aldri frisk om man har lavt stoffskifte, det gjelder bare og finne den doseringen som gir minst symptomer. Og når man har funnet den, så forandrer ting seg slik at man ofte må justere.
TRAS brukes vanligvis for og sjekke om man har høyt stoffskifte, men TRAS finnes ikke bare som stimulerende (høyt stoffskifte) den finnes også som blokkerende, og da vil stoffskiftet bli for lavt.
Man kan også ha, slik jeg har, både høy anti-TPO og høy TRAS, da svinger stoffskiftet mye.
Din TRAS er innenfor referanseområdet, men jeg lurer på hvorfor den ligger så høyt der?
Er det kun Levaksin du tar? Hvor stor dose tar du, og tar du den om morgenen eller kvelden?
Vet du hvordan det ligger an med d-vitaminer, ferritin og B12?
Er alle stoffskifteprøvene tatt om morgenen og uten at du har tatt Levaksin den dagen?
Jeg har hatt svingende stoffskifte hele tiden; det er bare nå i det helt siste etter at jeg gikk over på Armour at både blodprøvene og symptomene er ok. I samme perioden har jeg også fått opp ferritin og d-vitaminer som hos meg blir for lave om jeg ikke tar tilskudd.
Lignende tråder
-
HJELP ... ny her og trenger hjelp
Av sliten i forumet PresentasjonerSvar: 20Siste melding: 09-03-11, 16:30

Svar med sitat

Bokmerker