Huff. Dette høres virkelig ikke bra ut.

Det kan virke som du nok må ta litt mer hånd om egen situasjon og at legen din er på hælene i forhold til din situasjon? Det er en god start at du har kopiene av prøvesvarene. Når de gjelder TRAS så er ikke det en prøve jeg har vært nødt til å sette meg inn i, men jeg vet det finnes folk som kan svare på det også her inne. De kommer nok til tråden etter hvert.

Ellers - det er slett ikke bra at du svinger så mye. Jeg synes du bør ta det opp med legen din sånn at du kan få tatt prøver hyppigere. Det kan også virke som at dere bør undersøke om at omdanningen din av t4 til t3 er god nok. For å ha en formening om det så må prøver av fT3 også tas rutinemessig, sammen med TSH og fT4. Det hjelper ikke å ha mye fT4 i blodet om du ikke får dannet fT3 av det. Symptomene dine kan tyde på at det ikke fungerer helt som det skal.
Om det er et omdanningsproblem og dere ikke klarer å løse det gjennom f.eks hjelpestoffer (selen, magnesium og sink er f.eks viktige i denne prosessen - samt god d-vitaminstatus og tilstrekkelig blodprosent) så bør du vurdere å be om et preparat som inneholder t3 - enten syntetisk liothyronin (mange synes denne er "skarp" og vanskelig å dosere) eller et kombinasjonspreparat av tørket svinekjertel (erfa/armour eller en del andre merker lages av dette). De fleste av oss her inne har god erfaring med det siste, enten alene eller i kombinasjon med levaxin.

Så - det er absolutt håp om at du kan få det mye bedre enn i dag. Men det kan hende det vil ta litt tid og litt innsats å komme dit.