Sitat Opprinnelig skrevet av Illona Vis post
Ja jeg kan godt bruge dit svar - bestemt. Jeg er bare blevet noget mere bekymret, for ESS er vist ikke noget man skal spøge med vel? Det er sekundær hypotyreose nok heller ikke, men jeg håber bare jeg kan blive hjulpet. Jeg skal til egen læge den 21/8 og vil nævne for ham hvilke andre diagnoser han bør kigge på og så håbe jeg kan få en henvisning. Den kan jeg vel formentlig også bruge til Perrild, ellers er der, åh jeg kan ikke lige huske navnet, en endokrinolog på Næstved Sygehus, men jeg ved ikke om han ved noget om lige dette.
Du behøver ikke være bekymret for ESS mere end for andre lavhormon-tilstande.
Lægen på Næstved Sygehus hedder Jan Kvetny og mig bekendt har han lukket for tilgang langt i det næste århundrede...

Sitat Opprinnelig skrevet av Illona Vis post
(...)De sidste snart 10 år har jeg haft tiltagende smerter i mine ben, og fået diagnosen Fibromyalgi på Frederiksberg Hospital, men jeg har altid tvivlet på om dette var korrekt. I mine blodprøver fik jeg også testet B-Hæmoglobin, Sedimentationsreaktion,B, ALAT, P-Kalium, P-Kreatinin og P-Natrium og her er alle tallene inden for referenceområdet.

PS. Jeg har råd til privat læge, og vælger denne løsning, såfremt jeg ikke kan komme videre hos praktiserende læge.
Jeg æder gerne hele min stråhat hvis du kan komme videre hos din praktiserende læge. Bare ikke spild tiden med at vente længere end din krop kan gå med til.
Der er flere - ved jeg - der med god effekt får deres fibromyalgi behandlet som en udløber af hypothyreose (hvilket jeg også selv tror, den er).
Kom tilbage og fortæl hvordan det går.