Sitat Opprinnelig skrevet av Illona Vis post
Jeg har fået at vide at jeg skal have foretaget en kontrol blodprøve, da mine T3 værdier er for lave og at mine T4 er i den lave ende, men at der umiddelbart ikke er nogen behandlingsmulighed.
Hej Illona Med dit T4 og T3 ville jeg end ikke kunne kravle ud af sengen hver dag. Og jeg kan se ud af de prøver din læge har rekvireret, at han har kun kendskab til den ene halve af listen over diagnosemuligheder.

Der er to diagnoser karakteriseret ved dine tal: Euthyroid sick syndrome (ESS) eller Hypofysær (sekundær) hypotyreose. Det er ikke en sag for en praktiserende læge og heller ikke for en middelmodig endokrinolog.

Har du en mulighed for at komme til en privatpraktiserende endokrionolog? Da kan du kontakte Hans Perrild i Lyngby. Du kan skrive til ham om at du har abnormt lave thyreoideahormoner tillige med abnormt lavt TSH, og at din tilværelse er ved at falde fra hinanden pga. abnorm træthed og andre symptomer, og at din egen læge har ingen ide om, hvad der er galt. Brug rette, kategoriske ord, så lægen forstår at det er alvor og hold henvendelsen kort og præcist.

Hvis du ikke får svar på mail, ring i stedet da masser af e-post havner i spamfiltre. Eller også kan han kontaktes via hans job på Bispebjerg hospital her, men prøv den private først...

Kan du bruge svaret til noget fornuftigt? Det er virkelig for kompliceret til bare at klare med "gode råd". Til gengæld er det sikkert som amen i kirken, at du har et problem og at du skal have hjælp.

Det er ikke noget du bare indbilder dig, fordi med så lave T4 og T3 er det et under at du overhovedet kan holde dig oprejst. Og lad ingen bilde dig ind, at det bare er alderdom eller overgangsalder, eller psykisk. Det er ingen af delene: kombinationen af lavt TSH, lavt T4 og lavt T3 kan man hverken indbilde sig, eller opleve pga. alder.

Har du råd til en privat læge? Jeg tror at det skulle være noget i omegnen af 800 kr for konsultationen, men er ikke sikker. Jeg husker bare fra nogen tid siden, at det var nogenlunde tilforladelig.