Takker for dit svar Anisa

Jeg havde tænkt på at det kunne være Aclasta...og jeg har læst at behandlingen typisk gives i 1-2 år og at man derefter skal fortsætte med anden forebyggende medicin - så er jeg jo lige vidt. Som jeg har læst rundt om på nettet er gennemsnitsalderen hos forsøgspersonerne 74,5 år....og at den forventede behandlingstid er 5-10 år. Jeg er kun 38 år, men er i princippet over overgangsalderen - havde faldende hormonproduktion helt tilbage da lægen fandt ud af at jeg havde lavt stofskifte og nu producere jeg stort set ikke noget - menstruation havde jeg sidste gang i januar 2009.

Grunden til at man opdagede at jeg havde osteoporose, var fordi jeg selv bad om en knogletæthedsscanning i 2011, for da havde jeg ikke haft menstruation i 2 år og tænkte at der måske var noget jeg skulle være obs på, men havde ved gud aldrig forestillet mig at der skulle være noget galt - jeg levede jo supersundt - fik massere motion og dyrkede styrketræning og arbejdede som gartner så jeg var fysisk stærk og fik massere af sollys/D-vitamin (troede jeg), så det var faktisk et stort shock for mig.
Jeg flækkede en knogle på langs (en lille flænge) i 2010 fordi jeg blev vredet og klemt af en maskine, men ellers har jeg ALDRIG brækket noget til trods for et par bilulykker, styrt fra cykler og hest og jeg har endda dyrket kampsport, men aldrig brækket noget. Jeg var overbevist om at jeg var superstærk og supersund.

Jeg har som du også læst at man ude i verdenen ikke anbefaler ældre med osteoporose behandling før der er en egentlig skade - forstår ikke at de/lægerne er så ivrige for at behandle. Protelos er forøvrigt trukket tilbage fra markedet pga nogle ret kedelige bivirkninger....mon ikke der kommer lignende sager i fremtiden?

Min højde er som da jeg fik kørekort som 18 årig - har lige målt

Jeg tænker over konsekvenserne hvis jeg ikke modtager behandling og konsekvenserne hvis jeg siger ja tak til behandling - det er den sidste der skræmmer mig mest Der må være andre muligheder - men jeg ved ikke helt hvor jeg skal skaffe en anden second opinion - for er det indenfor offentlig regi er jeg lidt bange for at blive tvunget og jeg har efterhånden ikke den store tillid til læger, professorer og overlæger indenfor det offentlige. Tænker du på nogen speciel når du nævner second opinion?
Umiddelbart tænker jeg at jeg vil have meget svært ved at leve med medicinens konsekvenser...jeg vil føle mig som en tikkende bombe

Mht til jodmangel så ved jeg faktisk ikke om jeg har det men da jeg begyndte at spise tang og lade det trække i mit drikkevand så steg mit stofskifte mere end det har gjort samlet set siden jeg startede stofskiftebehandling tilbage i 2009 - så jeg tror at jeg mangler det og at det vil hjælpe til at rense kroppen for Fluor, Chlor og Brom, så jeg tænker at det er forsøget værd.

Du husker helt ret i at jeg før har taget Thyroid til natten - jeg kan slet ikke huske hvorfor jeg ændrede det - men i aften vil jeg tage dosis til natten - tak for at huske mig på fordelene

Jeg vil læse de links du har vist og finde min Kirchheiner frem igen.