Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
- Ja når kroppen får hormon så reduserer den alle de andre sparetiltakene som holdt deg gående før medisineringen. Jeg vet ikke om legene er enige med meg, men de brukere jeg har vært borti har iallfall opplevd det sånn. Dermed blir "for lite" veldig mye mer merkbart etter å ha vært medisinert en periode.
Takk! Da vet jeg dette. Det betyr i praksis at jeg kommer til å bli dausjuk hvis jeg noen gang blir gående uten Levaxin i noen dager da. Begynner å forstå hvor livsviktig det er å alltid ha denne medisinen med seg, over alt. Tror jeg må skaffe meg en liten boks med 3-4 dagers medisin som jeg kan ha i veska tilfelle situasjoner dukker opp.

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
- Igjen - legene påstår at siden dette er depottabletter så skal man kunne ta ulike doser f.eks annenhver dag. (Eller liketil 1 gang i uka.) Ikke mange brukere er enig i dette. Selv vil jeg vel si at det må være bedre å ha jevn tilgang (og aller helst også riktig døgnrytmetilgang) enn å til føre mye/lite/mye/lite...

Som Vigdis sier - dette er unødvendig. Be om å få resept på 25µg -tabletter sånn at du kan finjustere. Spesielt siden det er rimelig tydelig at DIN kropp liker en jevn og nøyaktig dose bedre.
Ja, som jeg nevnte i svaret til Vigdis over her, har jeg takk og pris en lege (han er atpåtil endokrinolog) som er helt enig i dette og som i dag skrev ut alle dosevarianter slik at jeg kan porsjonere slik jeg har behov for.

Nå skal jeg prøve 100 mcg i et par uker. Skal prøve å holde ut selv om smertene i halsen antakelig vil tilta ettersom dagene går. Så får jeg heller gå ned til 87,5 hvis jeg får overdosesymptomer av 100 og/eller hvis halssmertene blir helt uutholdelige. Jeg skal i hvert fall ALDRI ned på 75 igjen, under noen omstendigheter. Å være så dårlig unner jeg ikke min verste fiende.

Tusen takk for svarene!