Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
-
02-08-13, 09:28 #1
Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling
Hei,
Jeg er en 23 år gammel kvinne, og jeg har tidligere gått på armour og levaxin men det funket dårlig. Jeg ble mye dårligere, så jeg mistenker et rt3 problem. Er det noen som vet hvor man kan få slik behandling i Oslo? Er det noen som har erfaring med slikt? Kan dere dele deres erfaringer med meg? Jeg hadde satt utrolig stor pris på det. Takk på forhånd.
Beste hilsen,
Irene
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-08-13, 09:38 #2
rT3 vs tT3
Har du fått målt rT3 og tT3 (total T3) ?
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
02-08-13, 09:51 #3
Sv: rT3 vs tT3
Nei, jeg har ikke fått målt det. Jeg mistenker at jeg har det siden både armour og levaxin funket dårlig på meg. Kan jeg få målt det hos fastlegen? Legen min mente at det ikke fantes noe slikt.
Takk for svar!
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-08-13, 09:54 #4
Sv: Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling
"noe slikt" som rT3 ?
Har du nogensinde fået Armour uden Levaxin?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-08-13, 09:59 #5
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
02-08-13, 10:23 #6
Takk for info

Jeg gikk på levaxin og armour hver for seg. Levaxin var det verste som skjedde meg; Jeg ble drastisk dårligere på 2 mnd. Armour var ikke så ille som levaxin men jeg ble fortsatt dårligere.
http://www.furst.no/analyse-og-klini...oner/analyser/
På furst har man ikke noe heter total t3.
Hvor kan jeg måle dette? Hvem kan jeg gå til? Jeg er så lei av å leve slikt
-
02-08-13, 11:21 #7
Kan du beskrive sådan lidt mere i detaljer, hvordan var symptomer på reaktion mod Levaxin når de var værst, og tilsvarende for Armour?
Den findes beskrevet her: http://www.oslo-universitetssykehus....-serum-t3.aspx så du ved hvad Kevlin taler om. Hvis ratioen Total T3 og rT3 er under 10 - da har man et rT3-problem. Nogle beregner ratioen ud fra Frit T3 og rT3 og er den i så fald under 20 - der er det rT3 som er problemet. Jeg menere dog, at forskere, der udregner ratioen mellem samme måleenheder har ret, dvs. man skal anvende de totale værdier af T3 og rT3 - fordi der findes ingen målemetoder til at måle frit rT3, kun totalt rT3. Så for at ratioen kan afspejle rette rT3-forhold, må begge analyse-måleenheder i udgangspunkt være de samme. Det er nok lidt bedre (enklere?) beskrevet i tråden Kevlin henviser til.
Er du er slet ikke i nogen behandling for lavt stofskifte nu?
Desuden, mig bekendt - den eneste "behandling" mod rT3 er "ren" Liothyronin. Det vil nok ingen skolemedicinske læger ordinere, tror jeg. Derudover, hvis du reagerer voldsomt på Levaxin, og i nogen grad også på Armour, da er det sikkert som amen i kirken, at du også vil reagere på Liothyronin som er meget mere "krads" i sin virkning, end det T3 som findes i Armour.
Den voldsomme reaktion du har beskrevet tyder på, at du kan have svage binyrer. Det kan man godt udvikle hvis man har levet med underskud af thyreoideahormoner længe nok. Det giver altid problemer med metabolismen af, særlig syntetisk T4. Men så mangler du teste Armour taget til natten, idet folk med svage binyrer ofte tåler Armour bedre taget til natten end om morgenen. Du kan ikke leve med hormonmangel, som du nok gør nu. Det kan du ikke fortsætte med.
Hvis jeg var i samme situation som du, ville jeg alligevel give Armour en chance til, denne gang taget til natten, lige før man skal sove. Og så opretholde denne natte-dosering i mindst 14 dage, uanset om man ligger søvnløs de første par dage. De fleste dog har ingen problemer med at sove ved natmedicinering, og flere endda fortæller at kort tid efter de var begyndt med Armour til natten, begyndte de sove bedre end før. Det gælder om at "holde ud" til kroppen har vænnet sig til de nye medicintider. Andres oplevelser kunne også tyde på, at binyrerne bliver direkte styrket af natmedicinen, selv om det ikke sker fra dag til dag.
Jeg kan ikke rigtig se, hvad du ellers kan gøre, fordi en ting er sikker: en pille om dagen er ikke løsningen her. Den skal helst suppleres med at tage hensyn til binyrerne, og dette kan i begyndelsen bedst støttes ved Armour til natten. Der mere man selv kan gøre, men ikke alt på en gang, og nu er det thyreoideahormoner som er vigtigst, fordi det er dem du mangler lige nu og her.
God bedring med dig.
Andre forslag?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-08-13, 12:11 #8
Jeg startet på levaxin; ble fort veldig tørr, huden ble helt hvit (jeg er brun i huden), mine halvmåner(lunula) de forsvant med engang--> det indikerer b12 mangel eller stoffskifteproblem, brystvortene mine ble hvite/grå og harde:/ Det var skremmende, jeg ble mye kaldere enn vanlig, jeg gikk gulavøfring fra brun (null magesyre) og forstoppelse, fikk søvnproblemer, og jeg fikk uregelmessig menstruasjoner på de mnd jeg gikk på levaxin(jeg er ellers alltid presis 28 dager uten unntak), jeg begynte å se tåkete(lys, digital lys, tv), utrolig sliten og trøtt, aldri vært så forstoppet etc. Blodprøvene viste normale verdier, t4 hadde økt, TSH hadde gått ned men t3 var uforandret.
Etter levaxin,Armour: Det ga en god effekt på begynnelsen, men da jeg økte fikk jeg noe av de samme symptomene som levaxin men i mye mye mindre grad. Jeg fikk flere mageproblemer, så måtte øke HCL (Jeg tar magesyre når jeg spiser, ellers får jeg mye gass og problemer), huden begynte å flasse på armer og ben, utrolig forstoppet, men huden ble bedre. Jeg tok 1/4 grain tre ganger på et døgn, presist etter 7 timer. Det funket, men jeg tror det var effektene av T3, fordi når jeg var litt forsinket.. etter 10 timer for eksempel,så fikk jeg plutselig masse gass, utrolig kald.. symptomene kom tilbake med engang.
Ellers har jeg hatt anemi før, d-vitamin mangel osv, hatt gass og mage problemer i mange mange år, dårlig hud, og deprimert.
Binyretrøtthet: Jeg har hatt det, eller kan ha en mild versjon av det nå. Jeg har redusert mye stress, jeg har kunnet sove mye, jeg pleier å gå til dr. Luneng. Han mente jeg hadde lav magesyre, og hadde lave mineraler generelt pga dårlig opptak. Han behandlet meg for binyretrøtthet for en stund tilbake, men har ikke fått tilbake den samme helsa jeg hadde før jeg gikk på levaxin. Jeg var mye bedre før jeg begynte på levaxin selvom TSH var rundt 4, og resten av verdiene på midtre del. Jeg har hatt en forbedret helse dette året fordi jeg har gått på HCL, dermed vært i stand til å ta opp næringsstoffer. Jeg har kommet litt tilbake, men ikke bra. Jeg kan sove dårlig, jeg kan fort våkne en dag hvor jeg er kjempetørr..(tror det er noe jeg har spist eller tatt, næringsstoffer), håret faller, kald og forstoppet.. Andre dager kan være ganske bra. Jeg tar coconut oil som hjelper mye med kroppstemperaturen. Ellers har jeg pms, jeg tar mye HCL ved måltidene. Tar noe jern og d-vitamim, og omega 3. Jeg spiser veldig lite, 1-2 måltider hver dag. Jeg prøver å trene, og være aktiv hver dag. Energinivået mitt er ikke det verste. Jeg forstår bare ikke hva som skjer.
Jeg går ikke på noe medisiner nå nei, jeg tør egentlig ikke å starte. Jeg er redd for å gå tilbake til den tilstanden jeg var etter levaxin. Det var virkelig fælt. Ting har blitt litt bedre.
Jeg skal til Dr. luneng nå snart, om noen uker. Da vil jeg høre med han. Jeg er også pasienten dr. Skinner fra Birmingham, men siden jeg ikke går på noe medisiner..Jeg er litt forvirret. Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet mitt. Jeg tenkte kanskje rt3 problem fordi jeg har hatt lite magesyre i mange mange år, dermed dårlig mineral og vitaminstatus.
Hva tror du? Hva syns du?
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å svare og hjelpe meg. Takk skal du ha
-
02-08-13, 14:04 #9
Hva slags behandling fikk du for binyrene dine? Kortison?
Du skriver at du bruker Dr. Luneng, betyr det at du har borreliose?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-08-13, 22:25 #10
Hei,
Nei, men han driver også med håranalyse. Han er spesialist i ortomolekylær medisin, han driver med mineraler og vitaminer. Det er det jeg sjekker hvert år eller halve år hos han. Jeg ble behandlet med mineraler og vitaminer, og adrenal extracts, endret kosthold og livsstil. Det funket godt, men tok lang tid, men det kan hende jeg har fått mild binyretretthet nå pga. stoffskifte. Jeg har lite jern, det har jeg hatt i flere år, så jeg tenker at jeg skal prøve å få ferritin til et nivå på 60-70. Deretter prøve meg på armour igjen?
Kan jeg spørre hvem du går til? Hvem er det som behandler deg? Får du den behandlingen du skal ha? Er du fornøyd?
Takk på forhånd!!!!
Lignende tråder
-
Behandling med kun neo-mercazole....
Av wing i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 05-05-13, 23:08 -
Behandling i utlandet?
Av Rabiosa i forumet Medisinsk behandlingSvar: 3Siste melding: 02-03-12, 20:12 -
Behandling og effekt
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 30Siste melding: 16-09-10, 22:24 -
Vektøkning ved behandling..
Av Eva Karin i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 17-05-10, 12:28 -
Alternativ behandling
Av Hilma i forumet Alternativ behandlingSvar: 1Siste melding: 17-04-05, 18:22
Svar med sitat

Bokmerker