Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
02-08-13, 09:50 #3
Sv: Visste dere hva oppdrettsfisken spiser?
I Sverige er GMO-dyrefoder fuldstændig forbudt.
Problemet med opdrættet laks er, at foderet er baseret på en høj andel af plantebestanddele. Jo større planteandel i foderet, jo færre og dårligere kvalitet af Omega-3 fedtsyrer i fisken.
I naturen lever små laks af animalsk plankton (zooplankton) og små havdyr. Når laksen bliver større går den efter tilsvarende større bytte. Laks spiser ikke planter og heller ikke plante-plankton som alger. Der skal være 100% animalsk føde for at laks kan trives og modstå sygdomme og havlus. Hvordan behandler opdrættere havlusbefængte laks og dambrug, tør jeg end ikke bare begynde at gætte.... Normalt befrier laks sig for havlus når den skal op ad ferskvandet, men det kan den ikke når den opdrættes i havdambrug.
Disse omkostningsbevidste opdrættere går efter det billigste foder. Det billigste foder er blandet af affald fra slagterier og fiskefabrikker, men mest fra landbruget, med GMO, pesticider osv. Det ender med at opdrætsfisken bliver fyldt med dioxiner, PCB og guderne ved, hvad ellers. Jeg er helt enig med kokken fra artiklen.
Siden PCB blev fundet i norsk opdrættet laks for 6-7 år siden, har jeg i stedet købt vild laks fra Alaska og omegnen. PCB er ekstremt hormonforstyrrende og foruden alskens andre sygdomme, kan den også give lavt stofskifte.
Personligt mener jeg at der er ikke noget og ingen som er så ødelæggende for en branche, som uhæmmet grådige forretningsfolk, her opdrættere. Og jeg gider ikke høre på alle undskyldninger om omkostninger, rentabilitet osv. til forsvar for opdræt af PCB-laksen. Man har også selv ansvaret når man velvidende køber fisk opdrættet til u-sundhed for både fisken og forbrugeren.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hva spiser dere i stedet for brød
Av cathrin i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 15Siste melding: 07-04-15, 01:33 -
Vet vi hva vi spiser?
Av Mod i forumet Helbred og kostholdSvar: 6Siste melding: 23-09-12, 16:22 -
Noen med diabetes her? hva spiser dere?
Av cathrin i forumet Helbred og kostholdSvar: 4Siste melding: 21-12-09, 23:44 -
Noen med diabetes her? hva spiser dere?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 4Siste melding: 21-12-09, 23:44 -
Det var det jeg visste! Ny doseøkning med Armour
Av baremei i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 31-05-06, 22:21

Svar med sitat

Bokmerker