Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Jul 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    38
    Meldinger
    7

Standard Sv: Føler det er en klump i halsen, og at det strammer

Tusen takk for alle svar, jeg tror at jeg må sette meg litt bedre inn i min egen sykdomshistorie.

Jeg ser jeg har glemt å skrive at de fjernet hele kjertelen, pluss et par lymfeknuter. Jeg fikk beskjed om at typen kreft jeg hadde var en saktevoksende og "snill" type. Er ganske sikker på at den het papillær, den mest vanlige.

Jeg ble behandlet på Haukeland sykehus hvor en av to eksperter på Vestlandet hadde min sak, og jeg følte meg godt ivaretatt der, siden det var tydelig at dette er folk som har god greie på dette Men jeg har ikke fått vite så mye om sånne tekniske termer, sånn som TSH, så jeg skal få utskrift av journalen min sånn jeg har det å bla i om jeg lurer på noe.

Det er litt opp og ned med halsen nå, i dag er jeg ikke så tett/strammer ikke så mye, så det er jo mulig at det er som du sier Anisa, at det er arrvevet jeg kjenner. Det er tross alt bare et halvt år siden operasjon, så det er kanskje ikke fullstendig grodd enda. Jeg har følt meg så pigg i grunn helt siden jeg var ferdig med behandling, at jeg syntes det var litt dumt at det skulle "dukke opp" noe nå så lenge etterpå...

Igjen, tusen takk for svarene Jeg skriver gjerne mer her siden

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Lumos Vis post
    Det er litt opp og ned med halsen nå, i dag er jeg ikke så tett/strammer ikke så mye, så det er jo mulig at det er som du sier Anisa, at det er arrvevet jeg kjenner. Det er tross alt bare et halvt år siden operasjon, så det er kanskje ikke fullstendig grodd enda. Jeg har følt meg så pigg i grunn helt siden jeg var ferdig med behandling, at jeg syntes det var litt dumt at det skulle "dukke opp" noe nå så lenge etterpå...
    Hei Lumos

Jeg kjenner ei som har operert i halsen (arr mellom 11 og 13 cm) og hun sier at hun først et år etter operasjonen følte at ting begynte å normalisere seg

Medlem siden
    Jul 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    38
    Meldinger
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei Lumos

Jeg kjenner ei som har operert i halsen (arr mellom 11 og 13 cm) og hun sier at hun først et år etter operasjonen følte at ting begynte å normalisere seg
    Åh, dette var fint å høre, tusen takk Jeg har ca. like stort arr som hun du kjenner. Ble litt mer beroliget nå kjenner jeg!

Cecilie Gjest

Standard Sv: Etter operasjon. Klump i halsen og det strammer

Hei
    Jeg opererte 4 januar og fjernet hele samt transplanterte bikjertel. Jeg går i dag på Levaxin 150 4 ganger i uken og Levaxin 200 3 dager i uken. Tar tillegg på kalsium hver dag. I starten 5000 mg nå er jeg på 1 500 pr dag. Tar ikke dette samtidig.Opplever det samme som deg. Det er som å ha en gummistrikk rundt halsen. Er ikke hver dag men kommer særlig hvis jeg sover for lite, stresser, hisser meg opp eller bærer for tungt. Av og til blir jeg helt hes tross at stemmebåndet ikke ble skadet under operasjon....
    Følges fremdeles opp av sykehuset og de mener jeg må gi det tid!!!

God å høre at det ikke bare er meg som har det slik.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Etter operasjon. Klump i halsen og det strammer

Sitat Opprinnelig skrevet av Cecilie Vis post
    Hei
    Jeg opererte 4 januar og fjernet hele samt transplanterte bikjertel.
    Hei, Cecilie

......samt transplanterte bikjertel skriver du. Det har jeg aldri hørt om. Kan du forklare det litt nærmere?

Lignende tråder

1. Nytt liv etter operasjon
    Av gevega i forumet Operasjon for Hashimoto's
    Svar: 25
    Siste melding: 12-02-15, 21:52
  2. Strammer i halsen
    Av Channie i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 0
    Siste melding: 03-11-12, 21:03
  3. Nytt liv... etter operasjon
    Av enja i forumet Operasjonssalen
    Svar: 39