Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Ok, mange leger har 2000 pasienter på listen sin. Den første millionen er da i boks før en eneste pasient har tråkket inn på legekontoret. Skulle gjerne hatt slike lønnsavtaler jeg også!

Men denne brevskriveren er jo søt. Lever vedkommende i en naturalhusholdning a la steinalderen mon tro? Alt jeg gjør, koster jo penger.

Det er synd om människorna....
Fastlegesystemet er finansiert over skatteseddelen, så ALLE som betaler skatt bidrar uansett hvor godt/ikke godt det virker. Jeg fjerner meg selv som "belastning" fra systemet, mens jeg fremdeles betaler min andel. "What's not to like" for andre?

Æsj. Jeg tok i litt for mye når det gjalt legens lønn. Den er kun på 357,- kr pr listepasient... (2012, kilde: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-2565816.html) Jeg ser forøvrig at min fastlege tjener 480 000 før han ser en pasient. I 2011 ble min lege liknet for en inntekt på 1 065 057,-

Til gjengjeld ble privatlegen min liknet for en inntekt på 553 809,- samme år (Det er mye morsomt man kan finne hos skatteetaten når man leter litt og har leger som ikke heter Ola Nordmann.)