Det er nok mer "opp som en bjørn, ned som en skinnfell"-energi.

Trening frigjør kortisol og gir deg et boost, men hos deg virker prosessen ukontrollert og du må betale tilbake med "renter". Dette er typisk for ett av for-stadiene, før binyrene slutter helt å respondere og du havner i en mer permanent utmattelsesfase. Det er bra om du kan snu trenden nå.
Det er forøvrig ikke sikkert at du ikke tåler trening, men det er rimelig sikkert at du ikke tåler så mye og så tung trening .

Jeg vil anbefale deg en gradvis overgang til glutenfri lavkarbo siden de blodsukkersvingningene også sliter på kroppen. (Og stivelse gir like harde svingninger som sukker...) Og samtidig å begrense treningen og holde den i den rolige enden av spektret. Ikke for tung muskeltrening og ikke for hard kardio. Legg deg maks på vedlikeholdsnivå og sørg for å ha hviledager mellom treningene. Videre - jobb med søvn og eventuelt emosjonelt stress. Og les om binyrer her på forumet. (Ja, det er mye å ta inn over seg, men du trenger ikke å finne ut av alt med det samme... )

Du skal også vite at lio ER hard sånn. Den har en kort og krass virkning (sier de som har erfart den, jeg har sneket meg unna den opplevelsen, heldigvis). Det er godt mulig at Erfa ville være et bedre alternativ for deg, da de som har prøvd begge snakker om en mye mer "buffret" virkning.
Lykke til!