Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Når jeg dør...

Når jeg dør.... bliver jeg
    tanken, følelsen, svævende
    op mod de høje tinder
    jeg sådan har savnet
    da jeg levede

Når jeg dør.... bliver jeg
    englen lyttende til
    mit barns hjertelyd
    som jeg gjorde
    da jeg levede

Når jeg dør... bliver jeg
    drømmen og freden -
    til mit sovende barn
    som jeg gjorde
    da jeg levede

Når jeg dør.... vil jeg svæve
    over tage, gader, haver,
    vogte over mit barn
    som jeg gjorde
    da jeg levede

Når jeg dør.... vil jeg græde
    og savne og takke for
    alle glædens stunder
    fra mit barn til mig
    da jeg levede

Når mit barn dør... vil jeg vente
    på tærsklen til den nye tid
    tænde lyset, gå i møde
    drive angsten bort
    som jeg gjorde
    da jeg levede...

taknemmelig...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Når jeg dør...

Tak. Jeg har skrevet det 30 år siden, da jeg har oplevet, hver eneste dag at jeg kunne blive endnu mere overvældet af en lykkefyldt (an)erkendelse af mit barn, end jeg var dagen forinden. Det var som at opleve nirvana ved blot at se det lille væsen strække sig ud i velvære. Men så havde alt den lykke alligevel en mørk side, fyldt med angsten for at dø fra sit barn i utide. Altså ikke en fobisk dødsangst, men en reel mulighed for at komme ud for en ulykke eller blive ramt af sygdom, man dør af. Jeg har nu aldrig haft evnen til at fortrænge noget, bare fordi det var ubehageligt, flovt, eller frygtindgydende. Tværtimod, har jeg altid barskt konfronteret mig selv, uanset trangen til ellers at flygte hvor peber gror. Denne følelse af frygt for mit barns skæbne hvis jeg døde i utide, fortonede sig først efter at jeg har pakket en tidskapsel med alt et barn har brug for, for senere at finde ud af sit ophav og alt som kunne forankre mindet om kærligheden fra dag 1 i livet. Utroligt, hvad moderskabet kan gøre ved et voksent menneske, der ellers troede fuldt og fast på, at det kendte sig selv ud og ind. Nu ved jeg at der altid er mere lære om sit indre, uanset hvor gammel man er, og uanset hvad man har været igennem. Det er aldrig for sent til nok en forandring.

Pssst... Selv om "barnet" er nu 37 år og ikke længere har brug for en "vogter", har denne min følelse alligevel aldrig forsvundet helt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Smile En mamma er en mamma

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Tak. Jeg har skrevet det 30 år siden, da jeg har oplevet, hver eneste dag at jeg kunne blive endnu mere overvældet af en lykkefyldt (an)erkendelse af mit barn, end jeg var dagen forinden. Det var som at opleve nirvana ved blot at se det lille væsen strække sig ud i velvære.

En mamma er en mamma

Tekst av Gustav Lorentzen

En mamma er en mamma
    om du kan krabbe eller gå.
    En mamma er en mamma
    om du kan sitte eller stå.
    Hun løfter deg og trøster deg og legger deg til ro,
    hun bretter dyna over deg og gjør deg varm og god.
    En mamma er en mamma
    om hun har hundre andre små.

En mamma er en mamma
    om det er vinter eller vår.
    En mamma er en mamma om du blir stor og tiden går.
    Hun klapper deg og klemmer deg. Hun fyller opp din kopp.
    Hun synger når du legger deg og når du skal stå opp.
    En mamma er en mamma
    om hun er over hundre år.

Om hun har hundre andre ting å gjøre,
    hun kan høre
    om du har det bra.
    Hun er så god å ha!

Hun klapper deg og klemmer deg, hun fyller opp din kopp.
    Hun synger når du legger deg og når du skal stå opp.
    En mamma er en mamma
    om hun er hundre mil herfra.
    En mamma er en mamma.
    Hun er det beste du kan ha.

However, not everyone is lucky enough to be born by the right mamma, but it is beautiful to listen to.
    Dock har inte alla turen att födas av rätt mamma, men det är vackert att lyssna på.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn