Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Hybrid View
-
28-06-13, 17:59 #1
Sv: Birte Nygaard om "Naturligt Thyroideahormon"
Til mer jeg leser og hører fra "ekspertene" til mindre tillit har jeg til dem.
Jeg synest det er så enormt rart at leger nekter og ta til etterretning at i tiden før syntetisk T4 ble oppfunnet, så levde folk greitt med grisehormoner. Det virker for meg som at litt for mange leger ikke aner hvor komplekst stoffskiftet er og heller ikke at symptomer bør være det viktigste og gi lindring for; ikke at tallene på en lapp fra labratoriumet er "perfekte".
-
29-06-13, 08:35 #2
Det virker som om de har store problemer med å forstå at graden av omdanning av T3 varierer sånn fra person til person. Det nytter ikke å gjøre alle like, vi er ikke like. Hadde jeg kun fått den mengden T3 som beskrives i denne ETA Guidelines
, ville jeg blitt deprimert og fått angst. Så ville jeg fluksens og struksens fått diagnosen depressiv....(jeg har vært der før, så jeg vet hva som ville skjedd).Currently available combined preparations all have an L-T4/L-T3 dose ratio of less than 13:1, and are not recommended.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-06-13, 09:09 #3
Det er også dét, der er galt med alle de forsøg de laver med kombineret T3/T4 ... hvis alle deltagerne i forsøget får den samme (lave) dosis, så er det klart, at der ikke er flere der responderer positivt på behandlingen. Derfor kan de roligt konkludere at det er bedst at fortsætte med T4-only behandling. Jeg mangler at se ordentlig dokumentation for, HVORFOR man har valgt en ratio mellem 13:1 og 20:1 ... Det har hverken gris eller menneske. Eller har jeg overset noget?
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
Lignende tråder
-
Overlæge Birte Nygaard fra Herlev Hospital
Av Anisa i forumet AdvarslerSvar: 26Siste melding: 08-06-16, 17:46 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29

Svar med sitat

Bokmerker