Viser søkeresultater 1 til 10 av 203

Threaded View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010

Tjah... så langt har jeg oppsøkt fastlegen en gang etter jeg byttet på grunn av ikke-eksisterende-telefontaking hos vedkommende som overtok praksisen etter gamlelegen min. Jeg er nemlig stort sett veldig frisk når man ser bort fra dette stoffskiftet.
    Han jeg går hos nå virker "grei nok men tradisjonell lege - bedre medmenneske enn mange leger jeg har møtt"... og da jeg gjorde ham oppmerksom på at jeg gikk til Heggeli med stoffkiftet så viste det seg at de hadde jobbet sammen i praksis på legevakta i Oslo. Så jeg regner med at det hadde gått greit, men jeg ser ikke helt behovet. Mente forøvrig at fastlegen får sånne uansett?

Edit:
    Jeg glemte forresten å skrive at jeg snakket med legen om at jeg etter denne erfaringen nok var mer lysten på å "feile i motsatt grøft" - dvs heller lett overdosere enn å underdosere. Så jeg spurte om farene ved overdosering i denne forbindelse. Han mente da at kortvarig (og kraftig) overdosering ville gi ubehag som man ville gå ned fra. Langvarig overdosering ville kunne medføre tachycardia og hjertevekst. Men at man da skulle bra høyt opp i dose og over mange år. Han mente at lettere overdosering var ufarlig sånn som jeg forsto det.
    Når det gjelder tachycardia så er det tett forbundet med magnesium... og magnesiummangel er vanlig hos hypo's. Jeg har lagt merke til at når jeg trener, så har jeg høy puls ut dagen. Lurer på om ikke det kan ha med magnesiumtapet å gjøre???
    Sist endret av smgj; 28-06-13 kl 11:25
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 09-08-15, 16:04
  2. Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
    Av Milli i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 75
    Siste melding: 12-12-12, 18:45
  3. Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
    Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 15-02-12, 06:56