Viser søkeresultater 1 til 10 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
Hybrid View
-
24-06-13, 17:09 #1
Sv: Så fik mor Erfa'en
Det med sommerhuset hjælper virkelig ikke. Talrige søvnløse nætter og meget andet skidt. Og det er svært at se, hvad der er stress, og hvad der er stofskifte. Det er der ikke noget usædvanligt i, kan man sige. Men det er virkelig svært at have med at gøre. Huset, eller rettere hytten, har været i vores familie siden 1937, så det er på en måde tre generationers barndomshjem, der forsvinder. Nu bliver det solgt til folk med penge og overskud til at ha med den lumske kommune at gøre. Men hvad der så sker med min mors helbred - og med min fars, for den sags skyld - er noget andet. Det har været frygtelig hårdt for dem og også for min datter og mig selv. Jeg håber, de finder en anden hytte et sted.
Nielsigne
-
24-06-13, 19:10 #2
Re: Sv: Så fik mor Erfa'en
Det er alltid trist å miste steder man er nært knyttet til og har historie med. Men prøv nå å vinkle det litt positivt. Det må da bli en lettelse også på en måte - i forhold til kommunen og til vedlikehold, i det minste. :( Stress er forferdelig ødeleggende for oss med stoffskifteproblemer, tror jeg. Subjektivt kjennes iallfall negativt stress i kombinasjon med lite søvn ut som noe av det aller verste jeg kan utsette meg for.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
24-06-13, 20:10 #3
Sv: Re: Sv: Så fik mor Erfa'en
Du har helt ret i det med lettelsen, også selvom vi for tiden nærmest er i sorg over at miste det sted. Men man kan ikke holde til at skulle tilpasse sig mere eller mindre urimelige og besynderlige påfund fra folk, hvis eneste værdi åbenbart er at tjene penge. Jeg tror, de med overlæg gør hvad de kan for at gøre livet så surt som muligt for ældre, ikke-formuende mennesker, der har sommerhus der ... de vil ha folk med penge til at bygge, lave en elegant riviera uden mormor-sommerhuse. Jeg burde sagsøge dem for at plage mine forældre, der aldrig har gjort nogen noget
-
19-01-18, 21:20 #4
Min mor er stadig i live, selvom galdestenene endte ud i betændelse og blodforgiftning ... og operation.
Operationen blev klaret, og alt så fint ud. Nu er det bare alderen, der trykker - snart 80 år. Fald har der været mange af efterhånden. Men knogleskørhed er der i hvert fald ikke, og mon ikke thyroiden netop har sin del af æren for min mors fine knogler? Naturligt calcitonin er vist ikke så galt endda.
Nielsigne
-
19-01-18, 21:51 #5
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
20-01-18, 10:09 #6
-
17-01-20, 01:12 #7
Ingen knogleskørhed at skrive om i januar 2018 ... men det kom der., netop i læbet af det år. Tre alvorlige fald, to brud på henholdsvis en under- og en overarm, og så har der været et bækkenbrud også. Min mor fortsætter på thyroid, eftersom det er dét, hun kan tåle, og så får hun Alendronat for at forebygge brud.
Miraklet skete, at min mor fik ny læge, og han er ikke bange for thyroid. Han har en del patienter, der bruger det.
Det, der til gengæld bekymrer mig, er, at han nu vil ha min mor til at gå op i dosis - og så ikke mindst MÅDEN, han vil ha hende til at øge på: 130 mg Nature Throid ekstra, og så endda bare hver anden dag
Hun har jo brugt thyroid i ca 10 år og har længe gået på to tabletter a 120/ 125 /130 mg, alt efter mærket. Jeg synes, den fremgangsmåde, som lægen har bedt hende følge, lyder helt gal. Hun lægger nu en kvart tablet oveni, og så tager hun den ikke til natten som hun gør med den store portion men derimod en halv time inden lunsj.
Jeg overvejer at tá kontakt til den der læge - han har ikke tjekket hendes jern /ferritin eller noget særligt ellers, og kolesterolet har han sprunget helt over denne gang, men sidst, min mor fik det målt, var det for lavt. Så alt i alt varede min begejstring over denne læge ikke længe. Jeg er nærmest nervøs nu.
Der er i øvrigt noget med, at hormonpræparater som Vagifem kan resultere i forhøjet t3? Har nogen her mon erfaring med det?

Nielsigne
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40

Svar med sitat
Tak og i lige måde. Jeg har ikke så meget tid til at være på forummet længere ... Eller i hvert fald føles det sådan.

Bokmerker