Jeg er helt enig og har det ligesom dig ift. ikke at tvangsfodre og lade børnene mærke selv. Har læst i din egen tråd om sensitivitet, taktil skyhed og mindre sjove oplevelser fra barndommen der har sat sig, og er HELT med på den vogn, og det er vi helt enige om herhjemme. Vi har begge som børn oplevet at blive nedstirret over aftensmaden samt den utålmodige venten fra de øvrige i familien på at "den langsomme" skulle få spist op samt lignende opførsel der gør at selv som voksen har jeg svært ved at spise i selskab med andre. Som barn tog jeg altid konsekvent kun een gang ... så var der håb om at jeg var færdig kun 10 minutter efter de andre. Den slags sætter sine spor, og vi vil for alt i verden ikke presse vores søn, så når han er mæt og drejer hovedet, så er der ingen pres herfra.

Sundhedsplejesken mente ikke at der var tale om taktil skyhed, selvom den faktisk tit opstår hos netop for tidligt fødte. Vi har lige haft en periode på små 14 dage hvor han har nægtet at tage mad på ske. Vi har så givet ham mad i små bidder med vores og hans egne fingre og det var et hit, og nu er skemaden pludselig ok igen, så hvem ved? Vi gør som dig og prøver at sørge for at den mad han så får, måske får et lille skvæt smør/olie mere men uden at gøre al hans mad til vammel og fed mad - det gider han nemlig slet ikke. Men han er blevet rigtig glad for ost nu, så der er gode muligheder - og så er han pjattet med Vebbestrupis, som han vist første gang fik lov at smage nede hos bedstemor - og ja, en økoudgave.