Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Re: Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Jeg har gått ned en kvart etter legetimen, og tror kanskje at det var rett (ikke helt sikker enda). Jeg vurderer å ta en ny test uten piller på kvelden for å se hva den viser, vet at noen kutter helt ut på kvelden før de tar prøven. Jeg omdanner nok dårlig, men etter eksperimentet med ren T3 trodde jeg faktisk at det sto enda dårligere til enn det gjør med omdanningen fra T4 til T3.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Re: Sv: Re: Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Så store forskjeller som det viser seg å være på syntetisk generelt og thyroid, så tror jeg ikke du skal sammenlikne t3 med thyroid og ta det så nøye heller. Jeg var ikke så i mot syntetiske hormoner da jeg begynte på sonjas, og de hjalp meg et godt stykke på veien ut av en uhyggelig dyp og mørk ravine, men naturlige "og like gode som naturlige" hormoner var, og er de, ikke. Ikke for meg og kanskje ikke for noen, egentlig. (Jo mer jeg snakker med veldoserte levaxinbrukere, jo sikrere blir jeg. De fleste har "plager som man må leve med"... Bortsett fra en som fikk levaxin postpartum, og hun var så atypisk at jeg *tror* hun kunne ha kuttet levaxinen og vært frisk på egen hånd...)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Jeg kommer aldri til å gå tilbake til syntetisk, smjg! Ren T3 har så skarpe kanter, det er rene berg-og dalbanen! Thyroid bare virker, hele tiden. Du må bare finne ut hvor ofte du trenger å ta den for å ha den gode myke virkningen hele tiden

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

For litt over en uke siden gikk jeg ned 1/14 av dosen, fra 3.5 grain til 3.25 grain. Gradvis har jeg følt meg mer utmattet, totalt kaputt på kvelden, har ønsket meg til sengs de to siste dagene fra rundt kl 20, har også økt kortisondosen tilbake til maksimum. Nå har jeg gått tilbake til 3.5 grain. Er det den lille forskjellen som har hatt et så stort utslag, eller kan det være noe annet? Ingen andre medisiner er endret, ingen andre endringer i livsførsel.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Veldig vanskelig å si. For min egen del så svinger jeg en del gjennom syklussen og det *virker på meg* som at dersom jeg vipper på for lite (eller er over i "for lite") så er perioden fra mens til eggløsning en periode jeg ikke merker så stor forskjell på, men i perioden eggløsning til mens ... !!! så slår det ut. Jeg vet ikke om problemstillingen er aktuell for deg, men mamma sa iallfall at hun kjente at kroppen ennå jobbet i syklusser langt opp i overgangsalderen også.

I tillegg så er ikke vi like hele tiden. Små variasjoner i søvnkvalitet, psykiske påkjenninger, at kroppen blir utsatt for mer/mindre bakterier... alt kan påvirke. Men det kan også være AT du kjente den forskjellen. (Vet ikke om dette hjelper, jeg?)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Standard Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Hei
    Da jeg tok bloprøve for 3 mnd siden tok jeg hele kvelds dosen kl 21 og tok blodprøve kl kl 09.. Da var jeg overdosert. Denne gang har det gått et og et halv døgn før jeg tok tab. Får se hva blodprøvene sier nu torsdag. Tok kvelds dosen og ikke noen kvelden før blodprøven.
    Jeg brukte 5 erfa både når jeg var i syden og hjemme. Men etter ca 6 mnd på erfa (har brukt armour før) så ble jeg i syden urolig på solsengen. Gikk ned til 4 stk. Så etter at vi hadde fått sommer her følte jeg at jeg fikk problemer meg søvn og gikk igjen ned til 4 stk. Jeg doserer etter følelse ikke blodprøver.

En merkelig ting er det med cortef. Når jeg nu er inne i en frisk periode bruker jeg 25 mg og jeg må dele tab i 4 for å ikke få varmeoverskudd.Jeg tror hos meg og kanskje hos deg, at jo mer vi optimaliseres og jo mer endres ting. Noen ganger må vi vente på bedring. Det vet vi alle mye om.

Jeg er i alle fall blitt mer trofast mot kroppen og symtomer enn legen. Det betyr ikke at jeg ikke stoler på DS. Han har ikke min sykdom tenker jeg.
    En opplever mye "rart" og mye skal en lære. Men for meg har det vært et gode tilslutt.Lykke til

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn