Viser søkeresultater 1 til 10 av 23

Tråd: Surkål

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Standard Sv: Surkål

Vigdis
    Fortell hvordan det går. Jeg kommer nok til også i fremtiden å måtte bruke gode "mageråd". Deling av kunnskap har hjelp meg utrolig masse, så på plass med et tusen takk.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg kan nå si at kålen holder seg et drøyt år oppsilt i kjøleskap, men at den suksessivt blir surere og mindre sprø (og mindre god, etter mitt skjønn). Så ideelt sett hadde jeg ikke beholdt den lenger enn et år. Med god tilgjengelighet på kål året rundt så er det nok like greit å lage en mindre batch to ganger i året, eller en større en gang i året.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Jeg lager gjerne på høsten, når kålen er fersk. Aller helst på økologisk kål. Da er den ferdig sent på høsten og best rundt juletider og fortsatt god ut vinteren. Det er uansett den tiden av året jeg liker sauerkraut best! Hadde sikkert vært digg å blande litt sauerkraut i coleslaw'en til sommergrillmaten, så det er nok absolutt verdt å lage flere runder i året!
    Jeg har smakssatt med både karve og einerbær - hver for seg. Begge blir veldig gode!

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn