Jeg er født uden skjoldbruskkirtel og forsøgte i 2003 at undvære levaxin/eltroxin. Jeg tog ingen levaxin/eltroxin fra marts til december. Resultat: TSH: 173. Rystende hænder og krop. Ude af stand til at læse og forstå en sætning på mere end fem ord. Paranoia. Depression. Ingen fokus/koncentration.

Fik et fuldstændigt mentalt sammenbrud, blev afvist på psykiatrisk skadestue, sendt hjem med strenge ordrer om at tage min levaxin/eltroxin og sygemelde mig fra mit studie.

Hvad effekten har været på mine organer osv. aner jeg ikke. Men de mentale følger var faktisk også mere end rigeligt. Jeg havde en teori om at intet kunne være værre end de mentale gener på levaxin/eltroxin men jeg tog så fejl. Nogle af følgerne har siden rettet sig, men min hukommelse er aldrig blevet sig selv igen, og min IQ som tidligere lå i den meget høje ende er ikke værd at snakke om i dag. Min matematiske "sans" er helt i skoven og min indlæringsevne som før var i top er stadig lav. Jeg læser også sjældent bøger i ét stræk i dag, hvor jeg før i tiden læste f.eks. hele Harry Potter serien på engelsk på en weekend i selskab med to flasker rødvin og tre pakker cigaretter. Så min evne til fordybelse er også væk.

Jeg kan altså ikke anbefale at man tester dette på egen krop.