Sitat Opprinnelig skrevet av Fuglen Vis post
Hei!
Enda en nybegynner som ber om råd her, da legen min rett ut sier at han ikke vet hva som feiler meg annet enn at stoffskiftet ikke samarbeider helt.

Stoffskiftet mitt ble første gang kontrollert i 2011 etter en rekke episoder av plutselig feber, nakkestivhet, "influensa-verking" i kroppen og kraftig hodepine som varte i 4-5 dager, samt generelt svært lite energi og tiltakslyst. TSH var på ca 4.5 og T4 lå innenfor normalen (vet ikke nøyaktig verdi), så fikk beskjed om å kontrollere på nytt om noen måneder. Disse epiosodene fortsatte å dukke opp og energien var på bunn, så begynte å lese meg opp om emnet selv, og ba om å få målt anti-TPO. Denne lå på 60, men kontrollen noen måneder senere slo ikke ut på antistoffer.

Frem til i vår har jeg mest vært plaget av manglende energi og mye hodepine, men har tenkt at det var normalt for meg og ikke tatt flere prøver. I det siste har jeg derimot vært plaget av samme sykdomsperioder som tidligere flere ganger i måneden, med feber opp mot 39, verking i kroppen, "tjukk" hals, stiv nakke, kraftig hodepine og stort søvnbehov.
Resultater fra blodprøver som nylig ble tatt:

CRP: 71 (0-5)
THS: 7.1 (0.27-4.20)
T4: 13.2 (12-22)
Anti-TPO <10 (0-34)
T3 ble ikke målt.

Har også kronisk jernmangel som faller langt under referansenivå når jeg ikke tar tilskudd. Har spurt legen om det kan være autoimmun hypotyreose og om stoffskiftemedisiner kan prøves ut for å se om det gir bedring, men han ser ut til å foretrekke å vente og se det an...

Tyder det ikke på at stoffskiftet er i ferd med å bli for lavt når TSH har blitt målt til å være forhøyet over en periode på 2 år, selv om T4 ligger innenfor referanseverdiene? Er det normalt å teste både positivt og negativt for anti-TPO?

Takk for alle innspill!
Jeg ville umidellbart tatt tak i CRP på 71.. tyder på en infeksjon