Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Babymad med helseskadelig planteolie

I dag kom jeg ved et tilfælde, til at se på varedklarationen bag på et glas med babymad. I supermarkedet.

Foruden alverdens ingredienser, så jeg at babymaden var tilsat 25% rapsolie. Babyer må ikke fodres fedtfattigt, så %-andelen af fedtstoffet passer fint med behov for fedt, babyer har i den alder, men.... RAPSOLIE?

Uanset økologiske eller ikke økologiske, var alle andre babymad-produkter fremstillet enten med rapsolie eller med en "vegetabilsk olie"... man plejer at skrive for ikke at skulle afsløre skod-råvare brugt til fremstilling af produktet.

Hvorfor ikke smør? Hvorfor skal det være, med djævlens vold og magt - billigt plantefedt? Er der måske plantefedt i modermælken? Der er forskel på fedt, særlig i babymad. Havde den blot været fremstillet med uraffineret olivenolie... men den er fandme dyrere end andre olier, og når business er business - må alt andet vige!

Hvad der er galt med forkert plantefedt i babymad, er beskrevet i tråden Helseskadelige planteolier?...

Tænk bare Så kort efter fødslen, skal babyer allerede udsættes for mad, der på sigt vil ødelægge deres helbred...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Babymad med helseskadelig planteolie

Mange rundt omkring har jo klippefast tro på, at rapsolie er noget af det sundeste, man kan spise. "Nordens olivenolie" kaldes den ... Så jeg tror bestemt, dette foregår med alle mulige menneskers gode samvittighed i behold. De er stolte af, at de har hældt rapsolie i, tror jeg da. Hvis man skriver ordene rapsolie madlavning i sit søgefelt på computeren, kommer der diverse artikler om sund madlavning med netop denne olie, der angiveligt kan redde os fra alt muligt

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Standard Sv: Babymad med helseskadelig planteolie

Det hjælper jo heller ikke at de markedsfører babymaden på glas som økologisk. Mange forældre vil sikkert tænke, at de gør noget godt for deres barn ved at servere den slags møg.

Kunne ikke drømme om at give junior mad på glas - fandt sågar en lasagnevariant en dag - blendet til ukendelighed. Savner tekstur og forskel på de forskellige varianter, samt en kort liste over ingredienser.

Har lige kogt pærer til mos til min søn. Mos som ikke indeholder rismel og risstivelse i modsætning til pæremos fra HIPP. Pærer - intet andet. Desuden smager rapsolie af røv ... ja undskyld mig, men det gør det.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Lignende tråder

1. DTU-forsøg antyder, at smør kan være bedre end planteolie
    Av Anisa i forumet Kosthold - fett og kolesterol
    Svar: 1
    Siste melding: 28-03-12, 11:38

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine