Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Threaded View
-
06-06-13, 17:48 #29
Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010
Av og til griper verden inn i det planlagte livet sånn at man nesten blir fristet til å tro på "tegn fra oven"... Jeg hadde altså time i august fordi det brått hadde blitt så lang ventetid hos legen "min".. ;) Da jeg fikk den timen klagde jeg min nød til kontordamen som tilbød meg å stå på venteliste. På grunn av diverse vanskeligheter (å få tatt blodprøver tidsnok ved innsmett-timer + reisevei og planlegging ifht jobben) så hadde jeg nada forventninger om å høre noe mer.
Men i dag så ringte de altså og sa at de hadde fått en avbestilling 27. juni. Så jeg takker ja, og får tatt prøver og drar inn til da.Da rekker jeg akkurat å få fullført to syklusser også.
Takk Anisa - jeg har ikke funnet slike tall som du henviser til mhp på gjennopprettelse av funksjonen til tross for leting. Det nærmeste jeg kom var en kommentar fra Dr Lowe om at "tyroidmedisin testes på friske mennesker i doser som fører til full kjertelundertrykkelse - og de gjennoppretter egenfunksjon ved stopp. Så dette med at "prøving" av thyroid kverker kjertelen (dersom den er frisk) er bare tull" (Fritt oversatt etter hukommelsen. Kilde: http://www.thyroidscience.com/letters/letters.htm )
Dessverre bidrar det bare til å bygge under min egen mistanke, at jeg kan pakke dette håpet i en skuff og gå videre med livet på en høyere dose inntil videre - og heller se på teknologien med kjertelcelletransplantasjon i mus.
Ad humøret - jeg har vært veldig obs på dette siden det antakelig er et av primærsymptomene mine og var det første positive jeg (og omgivelsene) merket på oppdosering da jeg fikk medisinen. Kan ikke si at strikken/sosialiseringslysten har vært merkbart kortere annet enn den nevnte dagen... Jeg har også en varsellampe i når jeg begynner å tenke at jeg misliker livet mitt (jobben, boligen, rotet, mannen, etc) og drømmer om å bryte over tvert og gjøre noe helt annet, et annet sted, men den har ikke blinket, heldigvis.
Jeg har dessuten kommet fram til at jeg antakelig regulerer hormonbehovet en del selv også (egentlig ingen bombe, men jeg har altså ikke tenkt så mye på den siden før). ... med hvor mye dyne jeg sover under (mer dyne = mindre hormonbehov "til oppvarming")... og at jeg nok har fått "hjelp" av varmebølgen i Litauen da vi var der. For det store håravfallet kom etter hjemreise. Men igjen - selv mennesker røyter mer i varme, så jeg stoler ikke helt på det.
Velvel. Konklusjonen er nok at dette forsøket snart er over. Med det resultatet jeg fryktet/forventet, men ikke håpet på. Heldigvis har jeg da god medisin.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Jeg fikk graves sykdom etter jeg fødte mitt første barn 2010
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-08-15, 16:04 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16