Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
14-05-13, 16:44 #1
Sv: Anti-Jod-Hysteriet, Wolff-Chaikoff Effekten og verdensomspændende jodmangel
Hej Blondie
Spørger du fordi du tror at jod vil blokere for T-hormonerne? Efter hvad jeg har læst mig til, har lægerne i gamle dage (altså før Wolff og Chaikoff) behandlet både hypo- og hyperthyreose med tilskud af jod. Jod har hævet hormonniveauet ved hypothyreose, og sænket samme ved hyperthyreose. Det virker på mig, som om jod regulerer en hel del af kroppens biokemi, også den hormonale. Der er således jodatomer i alle kroppens hormonreceptorer, så når kroppen skal klare sig med jodmangel, bliver faktisk jodatomer "høstet" til genbrug, også fra celle-receptorerne tilhørende andre hormoner end skjoldbruskirtlens. Det er måske medvirkende årsag til, at der udvikles så mange andre hormonforstyrrelser i kølvandet på hypothyreose?
Og måske også er hyperthyreose i virkeligheden en sygdom som opstår mest hos oprindeligt jod-deficiente? Der var en dansk undersøgelse på et tidspunkt, hvor man fandt ud af, at hyppigheden af hyperthyreose faktisk var hele 260% større i geografiske områder med jodfattig undergrund, end i områder hvor der var mere jod i miljøet. Dr. Brownstein skrev at i den lægepraksis han driver med en lægekollega, har de opdaget efter behandling af nogle tusinder patienter, at i alt 92% af alle deres Hashimoto's og Graves' patienter havde jodmangel.
Det virker på mig efterhånden, som om jod er en slags kemisk nøgle til de fleste af kroppens funktioner, som så delvis lukker ned ved jodmangel. Ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål korrekt. det håber jeg.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Jodmangel fra hårtab til hudproblemer
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 0Siste melding: 03-04-12, 12:55 -
Øker b vitaminer effekten av armour/ thyroxin?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 17-09-09, 10:06 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 17:44

Svar med sitat

Bokmerker