Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
09-05-13, 12:09 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Rigtige, medicinske støttestrømper vil under alle omstændigheder være velgørende at bruge. Når man først har udviklet "elefant-ankler" i en moden alder, bliver de næsten ikke til at slippe fra igen. Også i takt med at væksthormonet falder med alderen, hos kvinder tidligere end hos mænd, mister både muskler og fibre i underhuden og i bindevævet, sin styrke og spændstighed, hvorfor huden giver efter for trykket indefra og det er med til, også at gøre det besværligt for kroppen, at føre væske fra vævene og tilbage i blodet, mod nyrerne osv. Også dette hjælper gode støttestrømper på, men de skal helst være de medicinske, med gradueret kompression, stærkest nederst ved anklerne. Jeg har brugt denne type støttestrømper siden 2009 og har ikke haft oplevelsen af "tykke" eller "trætte ben" i samme periode.
Måske bør du også tænke på salt igen?
Tintera skrev, at salt er et diureticum (vanddrivende/red.), og at patienter med binyre-dysfunktion (hypoadrenocortics) havde tendens til at ophobe væske, fordi kroppen prøver at holde på saltet. Når kroppen har forbrugt tilstrækkeligt med salt - udskilles det overflødige. Ved genoprettelsen af en normal saltbalance forsvinder ankel-hævelserne sædvanligvis efter 3 dage. Hvis det ikke er forsvundet efter 5-6 dage, kan det være nødvendigt at supplere med tilskud af kalium. B6-vitamin hjælper også på ødemet. Mere her og her.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-05-13, 12:44 #2
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg brukte Florinef en periode nå. Men sluttet med det igjen. Jeg var usikker på om jeg trengte det. Jeg har også vurdert å kutte ut Sermorelin, det er så kostbart.
Uansett, jeg får forsøke salt igjen, det er et godt råd
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker