Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
05-05-13, 16:09 #1
Hjelp! Et høyt stoffskifte behandles med Levaxin?
Fikk melding på fredag om at jeg hadde høyt stoffskifte. Her er målingene mine lav TSH og høy FT4:

Jeg lurer på om det er normalt at jeg får behandling med kun Levaxin? Skal ta flere prøver i løpet av mai og så skal jeg se fastlegen min igjen.
Takk på forhånd! Jeg er glad jeg fant dette stedet.
Utifra det jeg hadde lest, blir et høyt stoffskifte behandlet med en kombinasjon av Neo-Mercazole og Levaxin, men jeg fikk kun Levaxin? Er ikke det feil og farlig?To be, or not to be.
-
05-05-13, 20:01 #2
Sv: Hjelp! Et høyt stoffskifte behandles med Levaxin?
Dersom de prøvene er tatt før du startet medisinen (levaxin) så er det merkelig at du får levaxin, ja. Dersom prøvene er tatt etter du begynte på levaxin så må jeg nesten spørre om du er sikker på at det var HØYT stoffskifte legen sa du hadde...? Levaxin blir vanligvis gitt for lavt stoffskifte, eller ved høyt stoffskifte der hvor man først blokkerer kjertelens egenproduksjon fullstendig, enten for kortere eller på permanent basis.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
05-05-13, 20:04 #3
Her vil jeg råde deg til å kontakte den som ga deg Levaxin å spørre hva som foregår før du gjør noe mer. Jeg tørr ikke spekulere i hva som "feiler" den som har ordinert denne behandlingen. Det høres for meg helt spinnvilt ut om du akkurat har fått diagnosen hyperthyreose. Dersom stoffskifteprøvene er tatt etter lengre tids bruk av Levaxin og disse prøvene da indikerer at du er noe for "høy", så burde du evnt fått beskjed om å redusere dosen din.
Ved block-replace behandling er det så vidt jeg kjenner til vanlig å starte med høy dose Neo og introdusere Levaxin når stoffskiftet "slås" ut av Neo (blir for lavt). En behandling jeg ville unngått om jeg kunne. Den gir ikke noe bedre resultat enn kun bruk av Neo, som er en langt snillere behandling for kroppen og som gir deg muligheten til å bli frisk av hyperthyreosen.
-
05-05-13, 20:29 #4
Nei, først fikk jeg dette brevet med resultater og innkalling til fastlegen. Jeg visste ingenting om stoffskifte og kunne ikke skjønne hva legen hadde snakket om. Til slutt sa hun at hun hadde skrevet resept som er allerede sendt til apotek og jeg kan bare vise leg for å hente medisiner. Fikk kun Levaxin på apoteket også… Så kom jeg hjem og begynte å google for å finne ut info og behandling. De fleste på nett med samme diagnose sier de tar en kombinasjon og Levaxin brukes egentlig til behandling av lavt stoffskifte(det samme står på emballasjen fra apoteket). Skal til flere prøver i morgen og fikk beskjed om kontroll hos fastlegen om 3-4 uker. Vet ikke hvem sin feil kan det være, men synes at det er meget rart at jeg fikk kun Levaxin.
På denne utskriften står det også at: "Resultat er forenlig med hypertyreose"
Jeg skal ta flere prøver i morgen og håper jeg får se fast legen min. Jeg ble aldri behandlet mot stoffskifte greier så hyperthyreose er ganske nytt for meg. Tar Levaxin kun de to siste dagene og føler meg enda dårligere:/To be, or not to be.
-
05-05-13, 21:20 #5
Jeg kan ikke forstå annet enn at denne legen har lest hypo istedet for hyperthyreose og med det gitt deg Levaxin. Eller tenkt hypo ved medisinering. Dette må du ta opp i morgen.
-
05-05-13, 22:10 #6
Takk for respons, Eirin! Det skal jeg. Ble bare dårligere av Levaxin
Det som er også "litt" rart, at det var faktisk en vikar som hadde sendt meg til å ta disse prøvene for en uke siden. Min fastlege har fullstendig ignorert mine symptomer de to eller tre siste månedene.To be, or not to be.
-
06-05-13, 11:15 #7
-
06-05-13, 11:52 #8
Re: Hjelp! Et høyt stoffskifte behandles med Levaxin?
Vel, det har nok vært ubehagelig, men farlig skal det en del til for å være. Ta heller og bruk tiden i mellom på å lese deg opp på sykdommen din, sånn at du vet hva du kan forvente og finne ut hvilke spørsmål du ønsker å stille.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
06-05-13, 11:57 #9
-
07-05-13, 15:45 #10
Hei! Prøvde å grave litt info om kosthold ved et høyt sotffskifte, men finner ikke noe mer enn det å redusere jod? Samt anbefaler mange fisk ved høyt stoffskifte

Brokkoli er bra, frukt og grønt... var det alt som kan anbefales?Eksempel fra nettDoktor.no:
Hva kan man selv gjøre?
spis en sunn og variert kost, gjerne med fisk
slutt å røyke
unngå naturmedisin/helseprodukter med et høyt innhold av jod
Er yogurt bra? Melk? Skal jeg ta tran? Noen som kan tipse noe?To be, or not to be.
Lignende tråder
-
Gutt med høyt stoffskifte, radiojod, Levaxin
Av jan erik i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 44Siste melding: 03-11-13, 14:04 -
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Høyt stoffskifte behandlet med Levaxin. Hvor dårlig er det mulig å bli?
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 21-05-08, 20:35 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55
Svar med sitat

Bokmerker