Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Jeg vil anbefale å kutte ut alt av raske karbohydrater. Spiser selv kornfri lavkarbo kost og merker med en gang jeg tar en potetgullskive at pulsen stiger. Jeg har lavt stoffskifte, men dette er bare min observasjon i forhold til karbohydrater og puls. Veldig mange som spiser glutenfritt spiser veldig mye raske karbohydrater gjennom de glutenfrie melblandinger. Ikke bra for stoffskiftet heller. Min erfaring er at alle hormonelle svingninger som kan unngåes bør unngåes. Svingninger i insulinnivået er også hormonelle svingninger og alle hormoner i kroppen henger sammen. Så derfor er det viktig å unngår at blodsukkeret går opp og ned. Dette unngås best ved å unngå raske karbohydrater.
Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
Jeg har noen tanker rundt det, men det er opp til deg å vurdere ting som handler om din egen helse

Jeg ville latt en kropp som allerede går på høygir få slippe mer høygir (trening). Om formen, til tross for høygir var bra, ville jeg bedrevet aktiviteter med lavt intensitetsnivå. Det vil si aktivitet som ikke presser puls for høyt. Betablokker vil legge en demper på maxpulsen og dette bør du forholde deg til om du ønsker å bedrive trening med høy puls. Jeg hadde avventet med den type trening. Det er noe med "alt til sin tid" Kroppen din "trener" egentlig hele døgnet for tiden, om man kan si det slik. Har du rådført med lege/endokrinolog om dette?

''Jeg sliter spesielt om kveldene. Får ofte en uvirkelighetsfølelse og en følelse av å ville svime av + hjertebank. Er det flere som sliter med dette? er til å bli gal av. føler det er hodet det er noe feil med. skikkelig angst... Øynene mine er helt rare. Har også de andre bivirkningene på graves.. Skal til øyelege, men venter på innkallelse..

''

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver fra min tid med hyperthyreose. Alt dette roet seg når sykdommen roet seg hos meg. Det tok imidlertid sin tid. Håper du snart opplever å få det bedre
Takk for svar . Er nok lurt å ta tiden til hjelp ja. Har snakket med endokrinolog, og svaret var vell litt av det samme som du skrev her. Rolige aktiviteter.

Håper bivirkningene blir bedre etter hvert, godt det ble bedre hos deg - da håper jeg på at det blir bedre med tiden. Prøver å være tålmodig, men er ikke min sterkeste side...