Ved I hvad jeg er bange for? Jeg er bange for, at når der kommer deprimerede stofskiftesyge forbi denne tråd - vil de "lære" af at læse her, at det er i orden at komme hjem fra lægen med en recept på antidepressiva i stedet for en recept på stofskiftemedicinen.

Det er fordi de to typer depressioner hele tiden blandes sammen her: den depression, som har sin årsag i stofskiftesygdom; og den depression, som er en psykisk sygdom. Det er to forskellige aspekter af depressionen, hvor det første er et symptom på lavt stofskifte og ikke kan hjælpes af antidepressiva, mens det andet - er en psykisk sygdom, som antidepressiva netop er opfundet til for.

Mange stofskiftesyge får aldrig den rette behandling, fordi lægerne behandler dem med antidepressiva, i stedet for med stofskiftemedicinen. Og når de læser her om denne sammenblanding af de to forskellige former for depression - vil de tro på det, og dermed ikke vil stille krav om behandling af deres stofskiftesygdom. Derfor vil der også være nogen derude, der aldrig får diagnosticeret deres stofskiftesygdom, fordi de så bliver "arkiveret" i kategorien "psykisk syge" og vil tro på det. Det er det jeg opponerer imod. Sammenblandningen.

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Da jeg begynte med levaxin for noen år siden...
Går jo på begynner dosen, 25 µg.
"Begynner dosen"? Det er længe at gå på en begynder-dose.
"Er lavt stoffskifte årsak til depp?"
Ja... når du har lavt stofskifte og bliver over flere år behandlet med kun 25 µg medicin - er det ikke noget at sige til, at du har depression m.m. Det ændrer sig ikke så længe du er så undermedicineret. Jeg har aldrig hørt om nogen der har fået det bedre af at gå på kun 25 µg i flere år.

Hvor ofte har du fået taget blodprøver de sidste 10 år? Hvis du husker det...