Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Heisan!

Jeg er litt forundret. Det finnes nesten ingen tråder, om rengjøring i huset eller leiligheta. Ingen nevner det. Er det fordi at de fleste skjemmes over det å ikke klare dette selv? Ja, dere må jo slite med det, eller...?? Synes det er litt rart, alle skriver om hvor syke de er, men ingen tør å skrive at dette med rengjøring går til en viss plass. For det gjør det jo, når man er syk?

Jeg personlig har store problemer med det! Ikke nok med at jeg er mann, men i tillegg syk. Da blir det et kjempe problem.

Er det noe mulighet for å få hjelp av det offentlig til dette? Eller finnes det ikke en slik ordning? Familien min har jo nok med seg selv og sine problema. Den psykiatriske hjemmetjenesten har ikke kapasitet til dette. Hvis jeg skal engasjere et rengjøringsbyrå, hvor mye vil det koste? Synes dere er heldige, som har en partner, som kanskje kan hjelpe til. Kanskje er jeg bare lat, og som de på NAV mener "...bedagelig anlagt..."?

Hadde det vært mulig å bruke høyttrykkspyleren, hadde jeg gjort det.

Jeg regner med at det ikke er mange som kommer til å svare på denne tråden, siden dette er et tabulagt tema/emne.
Godt å se at det ikke bare er meg :-)

Jeg brukte noen av feriepengene mine ifjor på å kjøpe roboter.
en roomba og en scooba - jeg kjører de et par ganger i uken, og så tar jeg storvask en gang i måneden, dersom jeg ikke er for sliten, det hjalp veldig å få de i hus :-)

Da jeg fikk diagnosen for en del år siden, var det skikkelig rotete hos meg. Jeg leidde inn en dame som hjalp meg å få det skikkelig ryddig, og deretter har jeg prøvd å følge flylady så godt jeg kan - det er veldig amerikansk, men huskelistene hennes funker for meg.

C