Viser søkeresultater 1 til 10 av 157
Tråd: helgemann
Hybrid View
-
22-01-11, 14:52 #1
Sv: Neg svar fra lege om Liothyronin
Men det mente nå UNN legen at jeg var...
Men depresjon, det kan godt være det. Men det er jo ingenting som hjelper mot det. Var jo like deprimert da jeg gikk på medisiner rettet mot det. Det kan heller tenkes at jeg ikke bruker de rette medisinene for helsa og kroppen min.
Men ærlig talt, jeg vet ikke lengre hva som skjer med meg...
-
22-01-11, 14:58 #2
Ta deg en "ferietur" til Oslo...Om du har henvisning til spesialist får du vel dekket turen og eventuelt jobb-fri, gjør du ikke?
-
22-01-11, 15:09 #3
Det høres ikke greit ut.
Hvis depresjonen skyldes stoffskiftet, så er det ikke rart om medisinene mot depresjon ikke virket, da er det rett og slett feil medisin. Jeg har spist Cipralex, og det eneste jeg fikk ut av det var bivirkningene ved nedtrapping. Levaxin virker.
Det er mulig du også hører til de som må ha T4 helt opp i toppen av referanseområdet. Jeg blir i hvert fall sykmeldt når jeg kommer så lavt som 18. Hvilke tall du må ha er det ingen som kan si noe sikkert om, og i hvert fall ikke en person som aldri har sett deg eller snakket med deg.
Når puls og blodtrykk er innenfor normalen så kan du heller prøve å øke dosen. Ikke sett ned uten å ha prøvd det først, i hvert fall.
-
24-01-11, 02:43 #4
Jeg hadde så mange og rare bivirkninger med antidepresjons medisinene, at jeg ikke lengre "tåler synet" av disse. Alt ble snudd på hodet. Alt i fra voldsom salthunger, til iskrem-, sjokolade- og kjeks dilla. Alle disse tingene ble gradvis borte, da jeg begynte på lev og sluttet med efexor.
Jeg prøvde å spise 2 stk 75 µg tabletter i noen uker. Og da hadde jeg ft4 verdi helt i øvre del av skalaen, som brukes på sykehuset/legekontoret her i Nord-Norge. Mens tsh nesten ikke var målbar. Jeg merket at jeg ikke var tilfreds med denne dose str, fordi jeg følte meg stresset, engstelig, deprimert, "klam hånd rundt hjerte", osv. Jeg føler at disse tingene er blitt mer borte, nå når jeg har gått tilbake til 1 stk 75 µg. Men nå kan det jo også være at en healer har hjulpet meg med de psykiske tingene, slik at jeg har blitt litt bedre på den biten. Men jeg står fortsatt fast på å prøve lio. Siden lev ikke klarer å hjelpe meg med alt.
Det virker som at det er så lett vint for legene, de ser over ens journal, og trekker sine konklusjoner ut over det. Men prøve svare sier jo ikke alt. En person kan jo være "helt daukjørt", selv om svarene er positive og gode.
Leger er snåle dyr! Jeg har opplevd så mye rart med de, at jeg ikke er overrasket for noe som helst med de! Særlig kvinnelige leger, de er ikke lette å forstå seg på........
-
24-01-11, 12:11 #5
Kanskje du fikk de symptomene fordi du trappa opp for fort? At bivirkningene ville slutta hvis du gikk lenge nok på samme (høyere) dose?
Noe jeg tenkte på når det gjelder antidepressiva: Kan man FÅ lavt stoffskifte av det? Jeg hadde nemlig ikke hypotyreose før jeg gikk på zoloft.
-
24-01-11, 12:43 #6
Ja, det er meget mulig, at jeg fikk for fort opp i dose str. Syntes jo ikke 75 og 1/2 µg hadde noe virkning, så da begynte jeg med 2 stk ei uke? etter på.
Nei, man kan ikke få det, av å bruke antidepp medisiner. Men man kan få sykdommen, enten fra arveligfaktorer, annen sykdom, fødsel, osv. Så du skal ikke være redd for det!

Vi er enkle vi menn!
Men skal man forstå seg på kvinner, må både ordbok og leksikon fram!!!
he he he
-
24-01-11, 13:46 #7
Nå... man kan udvikle en falsk hypothyreose af Zoloft (og visse andre antidepressanter). Men hvis lægerne begynder behandle den "falske" som den var ægte, kan det næsten ikke andet end mislykkes... eller blive værre? Effects of long term treatment with sertraline (Zoloft) simulating hypothyroidism in an adolescent.
Ellers: "Visse stoffer kan forårsage ændringer i koncentrationen af thyreoideahormoner i blodet, selv uden kliniske tegn på dysfunktion eller patologi i skjoldbruskkirtlen. Bortset fra den velkendte sammenhæng mellem depression og hypothalamus-hypofyse-thyroid (HPT) akse, og virkningen af selektiv serotonin reuptake hæmmere (SSRI) på skjoldbruskkirtlen, er hypothyroidisme en sjælden bivirkning ved behandling med SSRI. Alligevel er det konstateret, at Escitalopram /Lexapro, Cipralex, Seroplex, Lexamil, Lexam m.fl.) kan have potentiale til at fremkalde hypothyreose uden signifikante kliniske tegn og symptomer. Derfor bør muligheden for udvikling af en SSRI-induceret asymptomatisk hypotyreose tages i betragtning af de behandlende læger." (Kilde)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-01-11, 11:36 #8
-
24-01-11, 04:02 #9
-
24-01-11, 04:31 #10
He he

Regner med at du mente mannelige leger (...Leger vet man i det minste ofte...).
Bra at det ikke er bare meg som ikke skjønner meg på kvinner....!!
Lignende tråder
-
Presentasjon helgemann - langt om lenge
Av helgemann i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 12Siste melding: 12-01-12, 20:21 -
Gode og nemme opskrifter til Helgemann
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 21Siste melding: 08-03-11, 15:29 -
Presentasjon helgemann - langt om lenge
Av helgemann i forumet PresentasjonerSvar: 10Siste melding: 30-04-10, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker