Viser søkeresultater 1 til 10 av 28

Threaded View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    midt-norge
    Alder
    45
    Meldinger
    92

Standard Sv: Tilskudd av jod til mor og barn

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Med mad. Jo større jodmangel, jo hurtigere vil man kunne mærke en virkning, mens ved moderat jodmangel, mærker man som regel virkningen først efter at man har ophørt med tilskud af jod, af skuffelse over at "det ikke har virket. Ellers vil jeg anbefale at du downloader denne Guide to Supplementing with Iodine, med alskens svar på alle de spørgsmål man måtte have inden man begynder. Vær også obs på, at TSH kan stige symptomfrit, i begyndelsen, når man starter med tilskud af jod. Også dette er informeret om i denne "Guide".

Du skal også vide at vi har snakket om "jodflekken som forsvandt" for nogle dage siden her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=15791 , og det er rigtigt, at jodflekken-metoden er ikke ekstakt, men alligevel er den brugbar, mener jeg. Den er også klart overlegen i forhold til den gængse prøve af jod-i-døgnurin lægerne rekvirerer i Skandinavien, fordi "normalområdet" for resultatet af denne type af døgurinprøve bygger alene på estimering af, hvad lægestanden mener, er det rette daglige indtag af jod i kosten. Men den siger ikke noget om, hvad der i realiteten kommer af jod udefra, og heller ikke hvad der i virkeligheden er brug for. Så medmindre der er mulighed for at gennemføre en jod-loading-test med indtag af en 50 mg-jodtablet dagen før urinopsamlingen, mener jeg at "jodplet-testen" er langt at foretrække, frem for ingen test.

Alt vel til dig og din familie
    Tusen takk

Jeg skal lese linken Glad jeg har deg her inne til å gi meg gode råd på veien . Takk igjen
    Sist endret av Mod; 17-05-14 kl 10:50 Begrunnelse: Lenke ble korrigert

Lignende tråder

1. Svar: 14
    Siste melding: 15-08-14, 11:54
  2. Tilskudd av fordøyelsesenzymer
    Av Mumimamma i forumet Enzymer og magesyre
    Svar: 2
    Siste melding: 07-03-13, 07:41
  3. Ang. tilskudd av B-vitaminer
    Av Marina73 i forumet B-vitaminer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-08-08, 16:57