Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
24-04-13, 15:56 #7
Muggsopp i rosiner, tørkede aprikoser, i goji- og goldenbær samt i soltørkede tomater
Glad for at jeg aldri har vært glad i rosiner

http://www.abcnyheter.no/nyheter/hel...sopp-i-rosiner
"Sju av ni stikkprøver viser at tørket frukt som rosiner inneholder ulike typer muggsopp
Undersøkelsen ble gjennomført av Veterinærinstituttet for NRK.
I testen ble det funnet Undersøkelsen ble gjennomført av Veterinærinstituttet for NRK.
I testen ble det funnet muggsopp i rosiner, tørkede aprikoser, i goji- og goldenbær samt i soltørkede tomater.
Prøvene av tørkede svisker og mango var på sin side fri for spor av muggsopp.
Det skal ganske store mengder til for at det er noen helserisiko forbundet med rosinspising.
Forsker Ida Skaar ved Veterinærinstituttet sier hun selv heller gir barna godterier med e-stoffer enn mye rosiner.
– Problemet er at det er så mye mugg i rosiner. Derfor mener jeg at man skal tenke litt over mengden man spiser, sier Skaar.
.."Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Hvilke matvarer bør man spise/ikke spise? Hvordan bør...osv.
Av Dolphin i forumet Helbred og kostholdSvar: 12Siste melding: 13-12-15, 13:33 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Lavt stoffskifte eller ?
Av Sonye i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 3Siste melding: 13-03-08, 17:56 -
Lavt stoffskifte + dårlig immunforsvar =
Av Sjalabais i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 18-04-07, 01:45 -
Lavt stoffskifte og dårlig blodgjennomstrømning
Av Sigrid i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 16-04-07, 22:01

Svar med sitat

Bokmerker