Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Hvem fant opp slagordet "Fem om dagen" ??! lyder enda hulere etter å ha lest denne artikkelen.

Det blir ikke bedre av å legge til viten om Monsanto og hvordan de får ture fram -
(patenter på frø, genmanipulert mat... og det baller på seg)
det er "Ondskap satt i system"
Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
Alt det DUMME mennesker gjør med verden! At vi tør å tukle så mye med maten vår..

Jeg har sjelden blitt så satt ut som etter denne dokumentaren som gikk på NRK: http://wideeyecinema.com/?p=105 -om Monsanto og deres skitne vei mot skummelt mye makt, med lite annet enn økonomisk fortjeneste som mål. Jeg har sett denne flere ganger, for å "tvinge" venner til å selv se

Og så hjelper det ikke at jeg i flere år har jobbet med Round-up, uten beskyttelsesutstyr, urk.. Men det verste dette selskapet gjør, er å bruke millioner av mennesker som prøvekaniner (genmanipulert mat som ikke er merket, plantegift osv), fjerne mangfold for å skape enorme monokulturer, anmelde og forfølge bønder hvor et genmanipulert frø tilfeldigvis har spiret opp, loppe fattige indiske bønder til de tar sitt eget liv, smugle inn genmanipulerte frø til land som har forbud, drive heftig lobbyvirksomhet, lyve, manipulere forskningsresultater og få sparket og skjult enhver kritisk røst, og listen fortsetter...

Mitt mikroskopiske bidrag i kampen er å være medlem i "millions against monsanto" på fjesbok, heeh! Siste lite hyggelige nyhet derfra er dette:

Report: Monsanto Corn Causes Organ Damage in Mammals
A report released by the International Journal of Biological Sciences states that three types of Monsanto corn, cause cancer and organ damage in mammals.
http://twilightearth.com/environment...share.me_ACGml

Monsanto vs. Mother Earth
Posted: 9 April 2013

It’s unbelievable, but Monsanto and Co. are at it again. These profit-hungry biotech companies have found a way to gain exclusive control over the seeds of life – the source of our food. They’re trying to patent away varieties of our everyday vegetables and fruits like cucumber, broccoli and melons, virtually forcing growers to pay them for seed and risk being sued if they don’t.

But we can stop them from buying up Mother Earth. Companies like Monsanto have found loopholes in European law to have exclusive rights over conventional seeds, so we just need to close them shut before they set a dangerous global precedent. And to do that, we need key countries like Germany, France and the Netherlands -- where opposition is already growing -- to call for a vote to stop Monsanto’s greedy plans. The Avaaz community has shifted governments before, and we can do it again.

Many farmers and politicians are already against this -- we just need to bring in people power to pressure these countries to keep Monsanto’s hands off our food. Sign now and share with everyone to help build the biggest food defense call ever.

SIGN THE PETITION HERE