Viser søkeresultater 1 til 10 av 203

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010

Poenget er å se om det kan være noe egenproduksjon å spore. Det vil jeg ikke se dersom jeg inntar nok eller mer stoffskiftehormon enn kjertelen min ville ha produsert gitt den var frisk og dermed undertrykker. Og ja, jeg er på det rene med at dette kan, og kanskje sannsynligvis vil, medføre iallfall kortere nedtur - det advarte også legen om. Men jeg ønsker å prøve dette.... siden jeg ikke har gitt opp kjertelen min (selv om jeg innser at det er lite håp.) Men jeg sier også som med fjellvettreglene - det er ingen skam å snu (i tide) om vær og føreforhold skulle bli for ille. Med det mener jeg at jeg ikke kommer til å forsøke å trumpe dette gjennom på bekostning av varme, hår og humør... for å nevne noe.

Du har helt rett i å være bekymret fordi jeg mentalt reagerer ganske raskt på t3-mangel, Anisa. (Takk for omtanken, alle sammen.) Men denne gangen er både jeg og ikke minst ektemannen mye mer klar over hva som er mine symptomer - og forventer dem og vil kjenne dem igjen. (Giddeløshet, isolasjon, irritabillitet, trøtthet og frossenhet.) Når/om de kommer skal vi løpende vurdere situasjonen. Og jeg er forberedt med blodprøveark som jeg kan benytte før ordinær konsultasjon. Jeg har ingen lyst til å gå langvarig "hypo" igjen, nei.
    Da jeg gikk ned fra 150mg til 135 mg hadde jeg f.eks 2-3 dager hvor jeg var litt kald, trøtt og oppfarende før jeg var som vanlig igjen. Om nedgangen fra 135 til 120 også er sånn, så er det greit. Nå er jeg på 135mg og ser vel for meg å gå ut april før jeg forsøker meg med 15mg mindre. 120mg var den første dosen jeg fungerte på i lengre tid, så jeg regner vel med at den skal gå greit, iallfall nå på våren.

Men igjen - alt er under løpende vurdering - og jeg legger ingen prestisje i dette forsøket. (Av og til kjennes det ut som jeg sitter på min egen skulder og overvåker om ulike situasjoner er "hypo", "hyper" eller "vanlig" - det er litt slitsomt innimellom, skal jeg si dere.)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010

Well, what can I say? Don't be a stranger if it goes worse than expected, until things are going well again.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Well, what can I say? Don't be a stranger if it goes worse than expected, until things are going well again.
    Nei - det er nok første plass jeg kommer til å slikke mine sår...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 09-08-15, 16:04
  2. Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
    Av Milli i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 75
    Siste melding: 12-12-12, 18:45
  3. Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
    Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 15-02-12, 06:56