Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
18-04-13, 11:29 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Derer er nå søte da
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-04-13, 14:41 #2
Liten underdosering, derfor økerjeg thyroid. Håper det bare er det og ikke for hard trening for to dager siden. Men symptomene er typiske for meg ved for lav dose, frossen og litt tiltaksløs. Opp 0.5 grain.
-
08-05-13, 21:03 #3
Hva slags jod produkt bruker du Vigdis?
-
08-05-13, 22:28 #4
Ikke cut jod!
Ikke cut jod, Vigdis!
Jod er ikke et spor-element som deponeres i kroppen og omsætningen af jod foregår "her og nu", hvorefter overskuddet i forhold til dagens "forbrug" udskilles igen med urinen. Det er således ikke som med andre sporstoffer, hvor blodprøverne viser hvor meget af sporstoffet findes tilstede i kroppens "depoter", og derfor er det meningsløst at cutte tilskud før urinopsamlingen, fordi et "rigtigt" resultat skal vise, hvor meget jod DU udskiller i forhold til den mængde jod du har indtaget.
Du har nu en allertiders mulighed for at tjekke OM disse 900 mcg/dag er nok for dig, eller for lidt. Mellem 95-97 % skal udskilles igen, hvis den dose jod man indtager er nok. Du kan betragte det som en Iodine Loading Test i mini udgave.
Udskiller du under 95% af dagens indtagede jod - får du ikke jod nok endnu og bør sætte dosen op. Jo lavere % af udskilt jod - desto større, endnu udækkede behov for jod (fortsat jodmangel). Det kan tage op til 2 år med rette tilskud af jod, før kroppen omstiller sig fra, biokemisk at administrere "jodmangel-modus" og til "normal-jod" administration. Jeg er sikker på, at den læge du har vil være i stand til at tolke jod-resultat korrekt når h*n ved hvor meget du bruger pr dag, tillige med at lægen vil sikkert selv anbefale at øge jodtilskud såfremt du har brug for mere. Ikke cut jod, Vigdis! Please!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-05-13, 08:11 #5
Takk for et nyttig svar Anisa. Jeg fortsetter med jod. Og er spent på om det blir noen endring fra tidligere. Skal legge det ut når jeg har fått svarene
-
09-05-13, 09:42 #6
Re: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Jeg har av en eller annen grunn ikke fått resultat av jod de siste gangene. Ha gjort oppmerksom på at jeg ønsker det og at det står krysset av fra legen. Så denne gangen skal jeg gjøre som Anisa sier bruke jod og så se om jeg har nok. Jeg opplevde nemmelig en gang å ha skyhøye jod prøver og da hadde jeg tatt jod dagen før på morgenen. Så jeg må se hva er dette med meg og jod. Blir spennende å lære av hverandre og hva våre kropper sier om nivåene.
Du legger nok ut dine resultat før meg Vigdis. Jeg har time ca 27.6.
Jeg kan jo spørre DS hvis det blir plass på arket jeg har med om spørsmål...........Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
09-05-13, 11:03 #7
Blondie, jeg bruker denne http://www.iherb.com/Eidon-Mineral-S...oz-60-ml/26006
En ting jeg lurer veldig på med kroppen min er ødemer. Jeg våkner med pølsefingre a la Karlsson på taket, anklene mine minner mer og mer om elefantføtter. Jeg var slik på ren T3, jeg er slik på thyroid. Så jeg tviler på om det kan ha noe med rT3. Men hva kan det skyldes? Og hvorfor holder det ikke opp? Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre
-
09-05-13, 12:09 #8
Rigtige, medicinske støttestrømper vil under alle omstændigheder være velgørende at bruge. Når man først har udviklet "elefant-ankler" i en moden alder, bliver de næsten ikke til at slippe fra igen. Også i takt med at væksthormonet falder med alderen, hos kvinder tidligere end hos mænd, mister både muskler og fibre i underhuden og i bindevævet, sin styrke og spændstighed, hvorfor huden giver efter for trykket indefra og det er med til, også at gøre det besværligt for kroppen, at føre væske fra vævene og tilbage i blodet, mod nyrerne osv. Også dette hjælper gode støttestrømper på, men de skal helst være de medicinske, med gradueret kompression, stærkest nederst ved anklerne. Jeg har brugt denne type støttestrømper siden 2009 og har ikke haft oplevelsen af "tykke" eller "trætte ben" i samme periode.
Måske bør du også tænke på salt igen?
Tintera skrev, at salt er et diureticum (vanddrivende/red.), og at patienter med binyre-dysfunktion (hypoadrenocortics) havde tendens til at ophobe væske, fordi kroppen prøver at holde på saltet. Når kroppen har forbrugt tilstrækkeligt med salt - udskilles det overflødige. Ved genoprettelsen af en normal saltbalance forsvinder ankel-hævelserne sædvanligvis efter 3 dage. Hvis det ikke er forsvundet efter 5-6 dage, kan det være nødvendigt at supplere med tilskud af kalium. B6-vitamin hjælper også på ødemet. Mere her og her.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-05-13, 12:57 #9
Re: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Hei

Jeg syns denne infoen er bra http://karkirurgi.org/lenker/Strande...intversjon.pdf
Jeg bruker medisin for høyt blotrykk og hormon tilskudd pluss cortef. Men jeg fikk vann i kroppen samtidig som jeg fikk hypoterose og høyt blotrykk. Så blir det å finne ut hva er hva for oss alle.
Bare et tips
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker