Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
16-04-13, 17:08 #1
Norsk forskning på slitne binyrer! "Kortisolets stressende rolle"
Psykolog og doktorgradsstipendiat ved NTNU, Henrik Børsting Jacobsen:
http://www.abcnyheter.no/nyheter/hel...ressende-rolle
" Ved å utsette allerede stressede personer for stress, vil jeg finne ut om de reagerer annerledes på stresspåvirkning enn andre. Teorien min er at stress over tid kan slite ut kortisolresponsen, sier Jacobsen. [......]
– Kroppens balansering av kortisolnivå skifter, vi «girer opp». Teorien min er at disse menneskene ikke vil produsere nok kortisol i stressede situasjoner, noe som kan gjøre det vanskeligere å takle stresset. En manglende kortisolrespons kan være et tegn på at kroppen er utslitt. Finner jeg en sammenheng mellom kroppens kortisolproduksjon og nedsatt evne til å takle påkjenninger, vil det være en verdensnyhet, sier han."
...En verdensnyhet vi kjenner så alt for godt til, men så fantastisk med forskning på området!
Lignende tråder
-
"Trætte" binyrer, binyretræthed, binyretretthet
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 31-10-13, 15:21 -
"Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund
Av Qa i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 18Siste melding: 13-05-12, 21:26 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund
Av Qa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 13Siste melding: 08-08-10, 18:43 -
Dr. Mark Starr's "Hypotyreose Type 2: Epidemien"- forskning
Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 2Siste melding: 07-03-09, 09:16

Svar med sitat
Bokmerker