Ulempen med Balder er at de har en tendens til å behandle etter TSH. Det betyr at du må være sterk og holde fast på at du doserer deg etter symptomer. Ellers kan du risikere underdosering, som hos svært mange fastleger. Hvis du får T3, enten det er Liothyronin eller thyroid, vil TSH bli supprimert. Det ser det ut som om en del leger ikke vil ta inn over seg. og dermed gir de først pasientne et godt behandlingsmiddel, det aktive T3, men ender opp med å gi oss for lav dose Fordelen med Balder er at du kan kreve thyroid, som for mange av oss er den beste medisin som er å få for hypotyreose. Jeg tror jeg vil anbefale Heggeli helhetsmedisin i Oslo. Ellers er det også en kvinnelig lege på Balder som har en god hormonutdannelse fra endokrinologen Thierry Hertoghe på Balder. Skal du velge deg en lege der, ville jeg valgt henne.

Husk også at både Balder og Heggeli foreslår masse som kan bli kostbart. Tillat deg å velge selv, ikke si ja til alt. Gå hjem etter timen, google og vurder hva du, som er en person med helsefaglig bakgrunn, mener om dette. Noe er bra, noe er kanskje mer tvilsomt. Du trenger ikke si ja til all behandling selv om du går privat.

Uansett hvilken klinikk du velger, be om thyroid, krev å få det med en gang.

Lykke til videre, du har allerede startet godt med å stille spørsmål, ikke akseptere tingenes tilstand

Fortsett å lese og tenke selv