Jeg synes du har veldig høye antistoffer.
Jeg mener også at hvis du hadde bodd her så hadde du blitt satt på levaxin mange år siden. Trenger bare være over den til enhver tid gjeldende referanseområdet ved to målinger egetnlig her, og da merker laboratoriet svaret med en *.
Men lenger ute på landet, i Hedmark samt i Østfold, har vi hørt historier hvor legen har tittet i årevis på høy TSH uten å gjøre noe. I østfold så har jeg hørt at legen ikke gjorde noe i et tilfelle med høy TSH fordi ft4 ikke var under referanseområdet ennå og dama hadde masse plager og symptomer lenge. Og i Hedmark var det en hvis lege hadde latt TSH være 24 og 42 i årevis og hun sovnet på jobben med en TSH på noenogåtti. Hadde blitt proppet med antidepressiva mot symptomene i årevis. Hun skrev en klage til fylkeslegen angående legen.

Hva er øvre grense av referanseområdet på det laboratoriet i nord som har kjørt prøvene?
Jeg har hørt at de vanligvis ikke vil gi en levaxin før TSH har vært 10 ved et par målinger der oppe.
Det andre triste er at TSH i seg selv stimulerer antistoffene og at man bør ha en TSH under 1 når man har antistoffer for å senke dem. Står i www.thyroidmanager.org som er ment for leger og som stadig oppdateres.
Virningene av antistoffene er at du blir sliten og får symptomer av dem alene. Man vet jo fra før at de som får antistoffbehandling fpor å fjerene Hepatitt C, en prosess som tar mange måneder, at de blir slite, slappe, får hypothyreosesymptomer, osv. Nøyaktig samme skjer med anti-TPO men legene legger ikke de to ingene sammen. Hepatittpasienter får lov å være slitne og utilpasse , mens vi som har nesten samme type antistoffer blir tilkrevet ting i "hue" hvis vi kager over samme symptomer, fordi stoffskiftetallene er "normale".