Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
14-04-13, 11:20 #6
Sv: Enzymer og lavt stofskifte
Det er sørme underligt, smgj. Der Er Ellers Ingen Grund Til At Pasteurisere Surkål. Saltgæret (mælkesyregæret) surkål (og andre mælkesyregærede grøntsager) er selv-konserverende og der er no way, at der kan udvikles andre bakterier end mælkesyre, såfremt korrekt fremstillet og korrekt opbevaret. Det værste som ellers kan ske er, at surkål bliver for sur og dermed uspiselig.
Jeg ved ikke hvordan reglerne er i Norge, men i DK skal man mærke "pasteuriseret" hvis produktet er pasteuriseret. Man kan købe flere forskellige surkåls-produkter i DK (fra Tyskland eller fra Polen), hvoraf et er iblandet hvidvin og det ER pasteuriseret. Det jeg køber er fremstillet kun af kål, salt og vand. Ikke pasteuriseret i 900 ml glas med skruelåg og med holdbarhedsdato til november 2014, hvorefter surkålen, iflg. producenten kan blive for sur til menneskeføde.
Da jeg selv havde mælkesyresyltet kål, agurker og andre grøntsager, har jeg altid syltet dem direkte i skoldede glas, og hældte lidt olivenolie over for at lukke luften ude, og skruede skoldede skruelåg på. Derefter kunne både kål og andet mælkesyregæret holde "i evigheder".
Er der regler i Norge om, at det skal oplyses på emballagen, at produktet er pasteuriseret, hvis det er det?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Enzymer og lavt stofskifte
Av Anisa i forumet Enzymer og magesyreSvar: 9Siste melding: 14-04-13, 11:40 -
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker