Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
Hybrid View
-
11-04-13, 21:31 #1
Sv: Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Hei Vigdis og tusen takk for svar!

Jeg vet ikke om jeg tør å eksperimentere med Liothyronin og ren T3 i og med at jeg føler meg så bra. Men jeg skal iallefall i første omgang senke dosen til 2,5 grain og se hva som skjer da.
smgj skrev noe interessant i en annen tråd:
Jeg har i noen måneder spist tarmflorabakterie-tabletter pga urolig mage. Kanskje har jeg bedre opptak av thyroider pga dette?At man "varierer" på samme dose kan komme av f.eks endrede behov (ekstra stressende/aktive/syke/lite søvn perioder eller noe så enkelt som magesjau.. og dermed dårligere opptak eller mindre hjelp til omdanning av t4 via tarmbakteriene. (Husk at tarmbakteriene hjelper oss med å utnytte ca 20% av den t4'en vi får via medisinen.. det er stor forskjell på om at vil får brukt hele 100%-en eller om vi blir avspist med 80%) Disse svingningene tror jeg kanskje er vanskelig å unngå helt.
Vigdis - jeg har senket dosen pga trykk i brystet, ikke pga tarmene. Vet ikke om jeg forstod deg rett. Takk for at du bryr deg.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Hvor lang tid tar det før thyroid tas opp i kroppen etter inntak?
Av Fanni i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 01-12-11, 13:46 -
Mine stoffskifteprøver - er de normale?
Av MissD i forumet Normalverdiene?Svar: 3Siste melding: 18-05-11, 18:37 -
Stemmer det at det ikke er vits å ta stoffskifteprøver...
Av Marina73 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-04-08, 18:57 -
Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
Av milla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat

Bokmerker