Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
09-04-13, 09:28 #12
Sv: Hvorfor virker syntetisk T4 kun delvis eller slet ikke?
Anvendelsen trenger ikke være "ny" slik jeg leser det. At de selger det som natriumsaltet (fremdeles bioidentisk) vil jeg tro er pga holdbarheten eller at det er lettere å håndtere el.l. Det vet jeg lite om.
Når det gjelder det du skriver om at kroppen er tilpasset å frigjøre et hydrogenatom, så er ikke dette noe som vil variere fra person til person. Dette krever ingen enzymer eller reseptorer el.l. Det skjer rent kjemisk avhengig av pH i kroppen der T4 befinner seg, om det er i magen eller blodet eller andre steder. Det samme vil skje i et glass med vann. Kroppen inneholder mange forskjellige salter og når natriumsaltet til T4 løses i vann/blod el.l. så vil Na uansett frigjøres. Du får derfor anionformen (baseformen) som stiller seg i likevekt med syren (T4 med H). Det samme vil skje om du tar T4 i formen med hydrogen. Hydrogenet vil spaltes av og du får en likevekt med baseformen.
Lignende tråder
-
Jeg lurer på om Levaxin virker, eller jeg kjenner jo at den ikke virker...
Av vekt72 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 04-04-13, 16:28 -
(!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt verre
Av anitab i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-11-12, 10:08 -
(!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt verre
Av anitab i forumet Virker medisinen ikke?Svar: 2Siste melding: 18-01-12, 22:11 -
Hvorfor er organisk Thyroid bedre end syntetisk (engelsk)
Av Anisa i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 0Siste melding: 07-11-10, 12:59 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03

Svar med sitat

Bokmerker