Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Hybrid View
-
09-04-13, 07:52 #1
Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010
Blir veldig glad av tilbakemelingen din smjg

Godt å se at det er liv i deg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-04-13, 08:22 #2
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
19-04-13, 09:29 #3
Sammenheng temperment og varme... ?
I går ble jeg skikkelig sinna (ikke spør) og etter en stund ble jeg også skikkelig varm - så varm at genseren måtte av og jeg nesten ble enda mer irritert fordi Husets Herre hadde tent opp i ovnen. Funderer på om dette var kortisol eller adrenalin som gjorde meg så varm..? Ja, sånt kan man fundere på. Det var iallfall deilig å være så varm (om enn ikke så sint).
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
19-04-13, 10:40 #4
Re: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010
Hei

Jeg blir varm av for mye kortisol og les sliten(sint) samtidig og til slutt hvis jeg ikke fyller på cortef så går luften ut av meg. Blir varm sliten og små kvalm. Bare et egenopplevd tips. Noe skal man lure på
Det som er mine sympomer behøver ikke være dine...........Det er greit å få tips. Det har hjulpet meg masse. Blant annet kunne jeg utelukke ting.
Fin dag
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
19-04-13, 11:23 #5
Jeg tror, at du har oplevet "metabolic heat" udløst af adrenalin, som reaktion på sindstilstanden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-04-13, 11:37 #6
Takk, det kan godt hende. Jeg har jo opplevd "flush" før ved bråsinne, men det her var altså mer langvarig - over et par timer, kanskje? Samma det. Varmen var som sagt mest deilig, så lenge det varte. (Jeg skulle gjerne ha tatt den varmen der som kosttilskudd... uten den andre virkningen da.)
-
21-04-13, 17:23 #7
Kjære SMGJ

Dessverre må man innse at å "slikke sine sår" kan bli noe du må holde på med resten av livet. I høst fikk jeg diagnostisert tynnfibernevropati. Hadde da drevet med utredning for disse smertene i 3,5 år. Og hva har dette med deg å gjøre? Jo, jeg gjorde akkurat det samme som du relativt kort tid etter at jeg var diagnostisert med hypo. Ville se om det var "liv" i egen kjertel. Kuttet laaangsomt ned på levaxin som jeg stod på den gang. Trodde i grunnen det gikk bra. Men startet opp med levaxin igjen fordi det kanskje ikke gikk så bra allikevel. Husker ikke helt tidsaspektet på dette, men tenker det pågikk i rundt 6 måneder.
Som du ser av linken min er årsaken til tynnfibernevropati hypothyreose (siden jeg ikke sliter med noen av de andre mulige årsakene). Og hvem forteller deg at dette smertehelvete kan være konsekvensene av hypo når du først settes på behandling med stoffskiftemedisiner.
Dette "forsøket" samt langvarig (over flere år) for lav dose med stoffskiftehormon er det jeg i etterpåklokskapens lys beskriver som årsaken til smertene jeg nå må leve med. Husk at du vet hva du har, men du vet ikke hva du får... Jeg ber deg bare: Tenk deg om...revurder
-
21-04-13, 18:31 #8
Takk, Blondie. Jeg skal tenke.
Jeg kjente jo på hvordan det var da jeg kjørte matvarechallenge.. Da jeg kjørte mel i to uker fikk jeg mange av hyposymptomene tilbake. Men for min egen del tror jeg at jeg må gå noen skritt denne veien - ellers får jeg ikke fred med meg selv, frykter jeg, uansett utfall.
-
26-04-13, 22:02 #9
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-04-13, 07:16 #10
Jeg har neste nedtrapping den 1. mai, så jeg står foreløpig på 135mg ( kuttet siste rest av levaxinen) i begynnelsen av april. Men det kan virke som at det skal gå greit - basert på puls og temperatur - å prøve neste trinn.
Jeg har ikke tenkt å gå raskt ned, fordi jeg skal være på hver dose så lenge at jeg med rimelig sikkerhet kan si om jeg fungerer eller om jeg får vedvarende økende symptomer der. Så jeg regner med å kunne si noe om virkningen av 120mg tidligst i mai/juni. Da blir det nok også med en test.
Jeg har iiiingen hast med dette. Dersom det er noe futt igjen, så må jo kroppen få ro på hver dose, til å tilpasse seg også.
Lignende tråder
-
Jeg fikk graves sykdom etter jeg fødte mitt første barn 2010
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-08-15, 16:04 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16