Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
05-04-13, 16:02 #1
Moderne hvete er en gift sier lege
http://tv.greenmedinfo.com/modern-wh...n-says-doctor/
Modern wheat is a “perfect, chronic poison,” according to Dr. William Davis, a cardiologist who has published a book all about the world’s most popular grain.
Davis said that the wheat we eat these days isn’t the wheat your grandma had: “It’s an 18-inch tall plant created by genetic research in the ’60s and ’70s,” he said on “CBS This Morning.” “This thing has many new features nobody told you about, such as there’s a new protein in this thing called gliadin. It’s not gluten. I’m not addressing people with gluten sensitivities and celiac disease. I’m talking about everybody else because everybody else is susceptible to the gliadin protein that is an opiate. This thing binds into the opiate receptors in your brain and in most people stimulates appetite, such that we consume 440 more calories per day, 365 days per year.” (CBS News)• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-04-13, 18:26 #2
Sv: Moderne hvete er en gift sier lege
"Etter 2.verdenskrig fikk Normann Borlaug fredsprisen for hans forskning på bruk av hormoner, sprøytemidler og giftstoffer i korndyrking, i den hensikt å få et økt utbytte, og han importerte et japaansk dverggen som skulle krysse inn i vår moderne hvete for kortere aks. De foretrukne plantene måtte ikke bukke under for giften som åkrene ble sprøytet med, så ved å utvikle en plante som trivdes i det konvensjonelle jordbruk, samtidig som sammensetningen av plantevernmidler ble optimalisert for planten fikk Borlaug resultater som 3 doblet avlingene på hvete så å si over natten. Dette blir kalt "den grønne revolusjon". Spor av Normann Borlaugs korngener finner man i all moderne hvete og hvetespelt, også de som er økologiske."
So much for "fredspris"
Les mer her:
https://sites.google.com/site/speltm...mle-landsorterHypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
07-04-13, 22:53 #3
Nå er jeg glutenfri, men jeg, som de aller fleste andre, har konsumert store mengder hvete opp gjenom årene før jeg gikk over til og leve glutenfritt.
Kan kanskje genmodifisert mat være årsaken til at det popper frem flere og flere syke mennesker og flere og flere sykdommer?
-
08-04-13, 08:25 #4
Etter min mening er det ikke bare snakk om hvete og genmodifisering. Saken er at vi sett i et evulosjonsperspektiv ikke har spist korn særlig lenge. Tenner, mage og tarmsystem viser at vi er kjøttspisere og korn inneholder antibeitestoffer som er laget for å forgifte de som spiser det. Med unntak av noen få dyrearter.
Les "Helt naturlig, mat og trening" av Pål Jåbekk. Der understøttes de påstandene jeg kommer med av forskning.
Lignende tråder
-
Moderne diabetesbehandling er en skandale
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 2Siste melding: 01-01-11, 21:03 -
Moderne diabetesbehandling er en skandale
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 2Siste melding: 01-01-11, 21:03 -
Moderne kosthold som synder?
Av Pebles i forumet Helbred og kostholdSvar: 3Siste melding: 13-08-10, 13:30
Svar med sitat
Bokmerker