Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Hybrid View
-
06-04-13, 18:40 #1
Sv: Trening for oss med hypothyreose og binyreproblem
Kanskje jeg kan få komme med noen innspill her?
Etter at jeg fikk stoffskifteproblemer har jeg opptaget at treningsonene forandrer seg med stoffskiftet. Det er altså ikke kun hvilepuls(altså basapuls/morgenpuls) som forandres men også terskelnivå dvs nivå hvor kroppen ikke lenger blir kvitt melkesyre. Makspuls kan jeg vanskelig forestille meg forandres(til tross for at Finn har kommentert det eteller annet sted) Dette kan gjøre det vanskelig å trene på riktig nivå. Jeg forestiller meg nå at om hvor fort jeg kommer opp i puls avgjør dagsformen eventuelt nivået av T4. Er det for lite tar det lang tid for meg å yte. Går den raskt opp føles formen som dårlig og jeg blir raskt sliten.
Føler jeg må begynne helt på nytt etter at jeg gikk på en treningsmell for en måned siden... Tar times turer i sone 1 for øyeblikket
Men det er nå meg...
Og for alle,prøv å finne makspulsen deres vha pulsklokke! Puls er en viktig faktor for oss stoffskiftesyke og dermed bør vi alle tilgang til en klokkeMann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
Da har jeg gjennomført en guttetur med sykkel i Piemonte!
-
06-04-13, 18:48 #2
Sv: Trening for oss med hypothyreose og binyreproblem
Nå er jeg jo en samling av sykdommer etterhvert, men for meg er det like normalt og ha 160 i hvilepuls som og ha 80 i hvilepuls. Min maxpuls har jeg ikke nubbesjanse til og finne, fordi kroppen tvinger meg til og stoppe før jeg kommer så langt. Arbeids-EKG ble for eksempel bare på 2 minutt og 45 sekund, og da var jeg oppe i 173 i puls.
Før jeg ble stoffskiftesyk jobbet jeg 110 % i tunge fysiske jobber, løp i heia med våre fire bikkjer stort sett daglig, bakte alt av brød selv, og for meg betydde ferie ryggsekk og tursko og lange dager på fottur i heia. Tidligere har jeg trent karate og syklet, nå etter at jeg ble syk er det fortid. Jeg er strålende fornøyd når jeg klarer ta en daffetur med bikkja og trene litt quigong. Noen dager er det ikke mulig, men til vanlig klarer jeg det.
Lignende tråder
-
Trening, og tidspunkt på døgnet for trening.
Av voggis i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 07-02-11, 19:23 -
Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Av rosaelefant i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 17-01-11, 13:18 -
trening!
Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 17:02 -
Trening
Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 06-12-06, 18:03 -
Trening (jogging) med hypothyreose
Av chino i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 26-11-06, 23:07

Svar med sitat

Bokmerker