Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Hvilken type D vitamin
Threaded View
-
30-03-13, 11:23 #8
Sv: Hvilken type D vitamin
Jeg tror jeg har dårlig tarmopptak. Jeg kjenner andre som har bra erfaring med samme merke. Men det er jo ikke alle fabrikanter som er like bra. Noen tipset meg om denne lenken http://www.kostdoktorn.se/nytt-oroan...elf-d-vitamin/
At et preparat i en test har null av det det skal inneholde, og i en annen test har dobbelt opp, er ikke braTrots att flera andra test, inklusive ett som vi skickat, visat rätt innehåll tog jag genast bort SELF från sidan med rekommenderade tillskott för säkerhets skull när jag i månadsskiftet oktober/november fick höra om kopplingen till de finska preparaten. Senare kom ett omtest som åter visade noll innehåll av D-vitamin i de finska motsvarigheterna till SELF. De verkar alltså ha lyckats glömma ingrediensen D-vitamin i sina tabletter. Inte alltid (eftersom andra test varit ok) men vid minst ett tillverkningstillfälle.
Idag rapporterar DN och Testfakta något mer oroande: SELF D-vitamin på 5 000 enheter visades i dagens test innehålla nästan dubbla mängden D-vitamin, 9 300 enheter per tablett. Det betyder att man oavsiktligt kan överdosera om man tar onödigt stora doser!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hvilken aminosyre?
Av mirull i forumet AminosyrerSvar: 2Siste melding: 26-07-12, 14:55 -
Hvilken lege ?
Av Nora2 i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 11-06-11, 18:42 -
Hvilken blodtype har du?
Av kris i forumet MeningsmålingerSvar: 19Siste melding: 12-03-10, 09:49

Svar med sitat